krakowairport.pl

Prelegenci i paneliści

Prelegenci

 

dr Jan Pamuła, Kraków Airport

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie, doktor nauk ekonomicznych. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje zarządzanie firmami z branży finansowej, nieruchomości i transportowej. W latach 1991-1993 poseł na Sejm RP, przewodniczący Klubu Parlamentarnego KLD oraz przewodniczący Komisji Transportu, Handlu i Łączności.

Był m.in. Prezesem Izby Rzemieślniczej w Krakowie, Fundacji Odnowy Zabytków Krakowa oraz pierwszym wiceprezesem Banku Przemysłowo – Handlowego. Zasiadał w Radach Nadzorczych Banku Spółdzielczego Rzemiosła, Międzynarodowej Giełdy Towarowej i Krakowskiego Holdingu Komunalnego.

Wykładał na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, obecnie jest wykładowcą w Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej.

Od lipca 2008 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice Sp. z o.o.. W latach 2009-2011 był Prezesem Związku Regionalnych Portów Lotniczych.

 

 

David Stroud, ASM

David Stroud jest Dyrektorem Zarządzającym w ASM, wiodącej na świecie firmie konsultingowej świadczącej usługi w zakresie rozwoju siatki połączeń lotniczych.

Absolwent Uniwersytetu Nottingham, z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży lotniczej, szczególnie w zakresie rozwoju siatki połączeń, marketingu i rozwoju infrastruktury lotniskowej. Wcześniej pracował w BAe Systems, Manchester Airport oraz London City Airport. Był Dyrektorem w ASM oraz odpowiadał za organizację Routes od 1998 r. Obecnie zajmuje stanowisko Senior Managera w Transport and Technology Division w UBM Live.

 

 

Maciej Ziomek, EY 

Manager w dziale Doradztwa Transakcyjnego EY. Specjalizuje się w doradztwie finansowym i transakcyjnym dla klientów z szeregu sektorów, w tym transportu, infrastruktury oraz przemysłu. Doświadczenie zawodowe Macieja obejmuje w szczególności modelowanie finansowe w celu oceny rentowności inwestycji oraz pozyskania finansowania, w tym finansowania dłużnego i kapitałowego oraz dotacji unijnych, przygotowanie biznesplanów, studiów wykonalności, restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw, jak również niezależnych przeglądów przedsiębiorstw. 

 

 

 

 

 

Paneliści

 

George Athanassiou, Alitalia

George Athanasiou (47 l.), po ukończeniu studiów na kierunku Business Administration w Atenach i 5 latach pracy w branży turystycznej w Grecji, w 1998 rozpoczął pracę w Alitalii jako Kierownik ds. kluczowych klientów na rynku greckim, gdzie po 4 latach pełnych sukcesów został mianowany (jako pierwszy zagraniczny menadżer) na stanowisko Country Managera na Syrię i Jordanię. Kariera w Alitalii nabierała tempa i w 2006 roku George objął posadę Dyrektora Regionalnego na Iran, Iraq, Afganistan, a od 2009 także i Polski, gdzie pod jego kierownictwem Alitalia otworzyła cztery nowe trasy (inne niż regularna trasa Warszawa-Rzym) między Polską i Włochami, w tym: Warszawa - Mediolan (Linate i Malpensa oddzielnie), Kraków - Rzym, Warszawa - Wenecja. George jest członkiem zarządu Rady Przedstawicieli Lotniczych w Polsce oraz Forum porozumienia i współpracy linii lotniczych i agentów IATA (APJC).

 

 

Wiesław Bury, MARR

Prezes Zarządu, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego SA

Ekspert w zakresie oceny projektów inwestycyjnych oraz zarządzania finansami podmiotów gospodarczych i instytucji sektora finansów publicznych. Wykładowca
w dziedzinach finansowania projektów inwestycyjnych i ochrony środowiska.
Do lipca 2011 r. Zastępca Prezesa ds. Finansowych w WFOŚiGW w Krakowie.

 

 

 

 

Remigiusz Chlewicki, EY

Partner w dziale Doradztwa Transakcyjnego EY. Specjalizuje się w doradztwie finansowym i transakcyjnym dla klientów z sektora energetycznego i infrastruktury. Posiada blisko 20-letnie doświadczenie w doradztwie w transakcjach kapitałowych, wycenie wartości przedsiębiorstw, ocenie opłacalności inwestycji oraz projektach pozyskiwania finansowania. EY (dawniej Ernst & Young) to światowy lider w zakresie audytu, doradztwa podatkowego, doradztwa biznesowego oraz doradztwa transakcyjnego.

 

 

 

 

Petr Duchek, British Airways

Petr związany jest z branżą lotniczą od ponad 20 lat. Zaczynał będąc jeszcze w szkole średniej, pracując na różnych stanowiskach w dziale operacyjnym przy obsłudze naziemnej, obsłudze pasażerskiej i sprzedaży. Mając 14 marzył by pracować dla British Airways i to marzenie spełniło się. Piastując różne stanowiska w BA, obecnie nadzoruje wszystkie działania handlowe tego flagowego brytyjskiego przewoźnika w Polsce, Czechach i Słowacji. Od 2013 Petr sprawuje nadzór także nad działaniami handlowymi hiszpańskich linii lotniczych Iberia, które wraz z British Airways i Vueling’iem są członkami holdingu International Airlines Group (IAG)

 

 

 

 

Adrian Furgalski, TOR

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. 1998-2000 doradca Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej Tadeusza Syryjczyka. 2000-2001 doradca Dyrektora Naczelnego Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" ds. reformy strukturalnej. 2003–2005 członek zespołu Jana Rokity ds. infrastruktury i transportu oraz współautor dokumentu „Państwo dla Obywateli – plan rządzenia 2005-2009”. Od 2004 r. Dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, od 2012 r. członek Zarządu a od 2014 Wiceprezes. Od 2011 r. Dyrektor Programowy w związku pracodawców Forum Kolejowe Railway Business Forum, od 2014 Przewodniczący. Autor licznych publikacji oraz komentator telewizyjny.

 

 

 

 

Elżbieta Gabryś, Małopolski Urząd Wojewódzki

Architekt, absolwentka Politechniki Krakowskiej.
Od 25 lat związana zawodowo z Urzędem Wojewódzkim w Krakowie. Urzędnik Służby Cywilnej.
Dyrektor Wydziału Infrastruktury w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim. Jest członkiem Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów oraz członkiem Małopolskiej Rady ds. Bezpieczeństwa w Budownictwie przy Okręgowym Inspektorze Pracy w Krakowie.
Wykładowca UJ na Wydziale Prawa i Administracji w zakresie regulacji prawnych mających wpływ na przygotowanie i przebieg procesów budowlanych. 

 

 

Katarzyna Gądek – absolwentka Wydziału Filozoficzno-Historycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Od 1997 roku, w strukturach Urzędu Miasta Krakowa zajmuje się obszarem turystyki i promocji. W latach 2004-2006 dyrektor Wydziału Turystyki i Promocji, kolejno dyrektor Biura ds. Turystyki i dyrektor Biura Marketingu Turystycznego Miasta. Od 2011 roku zastępca dyrektora ds. turystyki w Wydziale Informacji, Turystyki i Promocji Miasta. Współtwórczyni Strategii Rozwoju Turystyki w Krakowie na lata 2006-13 oraz Strategii Rozwoju Turystyki w Krakowie na lata 2014-2020. W ramach wykonywanych obowiązków koordynuje prace związane z realizacją dokumentów strategicznych dotyczących turystyki w Krakowie oraz realizuje działania związane z marketingiem turystycznym miasta. Posiada doświadczenie w realizacji kampanii promocyjnych Krakowa oraz projektów finansowanych ze środków UE z zakresu turystyki. Współpracuje z turystycznym samorządem gospodarczym w Krakowie oraz stowarzyszeniami turystycznymi.
Członek Zarządu Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Zastępca Przewodniczącego Związku Gmin Jurajskich, oddelegowana do prac Komisji Turystyki, Kultury Fizycznej i Sportu Związku Miast Polskich.

 

 

Andrzej Hawryluk, PPL

Od 1996 roku związany z Portami Lotniczymi, gdzie zajmował m.in. stanowisko Dyrektora Biura Spraw Pracowniczych. W styczniu 2014 roku został Zastępcą Naczelnego Dyrektora PPL - Dyrektorem Pionu Zarządzania i Administracji, a w maju tego samego roku Dyrektorem Pionu Inwestycji.
W latach 2007-2013 pełnił funkcję Dyrektora Biura Szkolenia i Rozwoju Personelu ATM/CNS oraz Dyrektora Ośrodka Szkolenia Lotniczego w PAŻP. Był Przewodniczącym Rady Nadzorczej spółki „LOT- Usługi Lotniskowe w Gdańsku” Sp. z.o.o. i Sekretarzem Rady Nadzorczej spółki „POZ-LOT” Usługi Lotniskowe Sp. z.o.o. Z ramienia Ministra Obrony Narodowej zasiadał w Zespole do Zorganizowania Jednolitego Systemu Zarządzania Ruchem Lotniczym. W 1999 roku otrzymał wyróżnienie za wybitne osiągnięcia w lotnictwie „Błękitne Skrzydła”.
Odbył szereg specjalistycznych kursów m.in. z zakresu zarządzania personelem, team buildingu, realizacji budżetu, zamówień publicznych i odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 
Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej oraz Wyższej Oficerskiej Szkoły Lotniczej w Dęblinie. Ukończył studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie Przedsiębiorstwem Politechniki Łódzkiej.

 

 

 

Christoph Horak, Airberlin
Od 1 lutego 2014 Christoph pełni funkcję Country Menadżera na Polskę i jest odpowiedzialny za działania sprzedażowe i marketingowe Airberlin w tym kraju. Przed objęciem tej funkcji, od 2012 roku Horak był Dyrektorem Regionalnym na Słowację i Czechy.
Christoph Horak posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży lotniczej. Przed przystąpieniem w 2011 r. do austriackiej linii lotniczej NIKKI, należącej do grupy Airberlin, pracował na różnych stanowiskach w dziale sprzedaży m.in. w EVA AIR, Swissair, Sabena i Aviareps.

 

 

 

 

Marek Kachaniak, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju 
Adwokat, absolwent Uniwersytetu Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie.
Od 2013 r. Dyrektor Departamentu Lotnictwa w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.
Jest Przewodniczącym Komitetu Zarządzania Przestrzenią Powietrzną.
Od dwóch lat jest członkiem rady nadzorczej Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A.
Pilot, Prezes Aeroklubu Rzeszowskiego, wielokrotny medalista Mistrzostw Świata i Polski w Lataniu Precyzyjnym i Rajdowym. Kierownik Reprezentacji Polski na Mistrzostwa Świata i Europy.

 

 

Jarosław Król, Bank Pekao

Bankowiec, którego doświadczenie zawodowe obejmuje wieloletnią pracę na stanowiskach menadżerskich w bankach, prowadzenie działalności doradczej w różnych branżach, a także współzarządzanie rodzinnym biznesem. W roku 2010 został dyrektorem biura sektora publicznego w Banku Pekao S.A. (grupa Unicredit).



 

 

 

Chloé Marchand, Air France KLM

Dyrektor Generalna Air France KLM w Polsce.

Ścieżkę kariery w Air France rozpoczęła w 2001 roku od stanowiska Account Managera w dziale Międzynarodowej Sprzedaży, po czym kolejne doświadczenia zdobywała w dziale Systemów Informatycznych, a następnie E-Commerce. W strukturach Air France KLM odpowiadała m.in. za rozwój kanałów e-marketingowych oraz działania w zakresie kierowania ruchu na strony airfrance.com i klm.com. Rozwijała również narzędzia handlowe dla Grupy, a także odpowiadała za sprzedaż systemów informatycznych Air France. Przed przyjazdem do Polski piastowała stanowisko Dyrektora Handlowego Air France KLM w regionie SIAN (Singapur, Indonezja, Australia i Nowa Zelandia).

 

 

 

Rafał Marczewski, PAŻP
Kiedyś Kontroler Ruchu Lotniczego, Instruktor. Dyrektor Agencji Ruchu Lotniczego w Przedsiębiorstwie Państwowym Porty Lotnicze (PPL). Krajowy Koordynator ds. Lotnisk w PL2012 przed EURO 2012. Obecnie w PAŻP odpowiada za kontakty i współpracę z kluczowymi Klientami PAŻP.

 

 

 

 

Vito Ribecco, Astaldi

Obecnie Dyrektor ds. Realizacji w Oddziale Astaldi w Rumunii. Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej na Politechnice w Bari, specjalizacja Inżynieria Transportu. Od 1988r. członek Izby Inżynierów Budownictwa Lądowego w Taranto. W latach 1995-2008r. Dyrektor Techniczny, a następnie Dyrektor Kontraktu odpowiedzialny za rozbudowę i modernizację Międzynarodowego Lotniska Bukareszt Otopeni. Obecnie zaangażowany w trzeci etap tego projektu. W latach 2007-2010r. kierował budową nowych hal przylotów i odlotów na Międzynarodowym Lotnisku Cluj Napoca w Rumunii. Do najważniejszych osiągnięć inż. Ribecco należy realizacja Międzynarodowego Lotniska Pułkowo w Petersburgu w Rosji gdzie w latach 2011-2012 był członkiem Komitetu Technicznego. Wcześniej zdobył uznanie jako dyrektor wielkich kontraktów drogowych (autostrady Porto-Braga i Porto-Amarante w Portugalii), kierował też budową tam Sir i Berke w Turcji. Aktualnie koordynuje projekt budowy IV i V linii metra w Bukareszcie.

 

 

Falk Rohmberger, Max Bögl Polska

Absolwent budownictwa drogowego Politechniki w Lipsku. Posiada ogromną wiedzę i doświadczenie zawodowe na wielu polach działalności inżynierskiej oraz w dziedzinie kierowania przedsiębiorstwem.
To człowiek, który nie boi się wyzwań. W Niemczech zaczynał jako majster, szybko został kierownikiem a później dyrektorem kontraktu. Polskę po raz pierwszy odwiedził w ramach wymiany studenckiej.  W 2002 roku przyjechał tu ponownie, by kierować zespołem ludzi na jednym z większych projektów autostradowych. Obecnie pełni funkcję prokurenta spółki Max Bögl Polska Sp. z o.o.  oraz prezesa spółki Future Energy.
Włada biegle językiem polskim i angielskim. Mówi również po włosku.

 

 

Robert Siwik, Skylar

Prezes i Dyrektor Handlowy spółki Skylar.
Od lipca 2013 r. do października 2014 r. związany z firmą Qumak, w której odpowiadał za rozwiązania dla lotnictwa obejmujące infrastrukturę lotniskową oraz systemy wspomagania i zarządzania terminalami lotniczymi pełniąc funkcję Dyrektora ds. Infrastruktury Lotniczej. Wcześniej, pracownik firmy Mawilux S.A. odpowiedzialny za nowe technologie dla lotnisk i lądowisk.
Przez 20 lat mieszkał w Stanach Zjednoczonych zdobywając wiedzę i doświadczenie na różnych poziomach korporacji telekomunikacyjnej w obszarach: operacyjnym, inżynieryjnym oraz finansowym. Jednym z ostatnich zadań jakie pełnił wówczas w firmie Verizon Communications, było zarządzanie portfelem projektów o wartości 2mld USD.
Posiada wieloletnie doświadczenie w rozwiązaniach związanych z infrastrukturą lotniczą.
Absolwent kierunku Zarządzanie w Telekomunikacji na Stevens Institute of Technology. Swoją wiedzą poszerzał ponadto na Uniwersytecie Nowojorskim gdzie ukończył studia EMBA ze specjalizacją w finansach.

 

 

 

Marek Sowa – Marszałek Województwa Małopolskiego, absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Z samorządem regionalnym związany od początku jego istnienia. Od 2006 roku nieprzerwanie radny Województwa Małopolskiego. W latach 2007-2010 Członek Zarządu Województwa Małopolskiego. Od 2 grudnia 2010 r. Marszałek Województwa Małopolskiego, wybrany ponownie na to stanowisko 30 listopada 2014 roku. Odpowiada m.in. za politykę rozwoju województwa, finanse, współpracę międzynarodową, rozwój gospodarczy, nadzór właścicielski i mienie oraz zarządzanie Małopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym 2014-2020.
Członek Komitetu Regionów Unii Europejskiej zasiadający w komisji ds. polityki gospodarczej ECON. Reprezentant Związku Województw Rzeczpospolitej Polskiej w Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. W 2012 r. odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.
Twitter: @SowaMarek
 

 


Łukasz Strutyński, Kraków Airport
Radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Od ponad dziesięciu lat był związany zawodowo z Samorządem Województwa Małopolskiego – m.in. kierował Kancelarią Sejmiku, jak również Kancelarią Zarządu w Urzędzie Marszałkowskim. Był zaangażowany w projekty inspirowane i prowadzone przez Samorząd Województwa służące rozwojowi regionalnemu. Posiada doświadczenie samorządowe oraz związane z pełnieniem funkcji w organach kontroli i nadzoru - jest m.in.członkiem Rady Nadzorczej Małopolskich Parków Przemysłowych sp. z o.o., przewodniczącym Rady Społecznej Wojewódzkiej Przychodni Stomatologicznej im. dra n. med. Zbigniewa Żaka, członkiem Rady Społecznej Zakładu Długoterminowej Opieki Medycznej w Makowie Podhalańskim.
Autor i współautor wielu publikacji naukowych oraz tekstów publikowanych m.in. w „Prawie Samorządu Terytorialnego", „Gazecie Samorządu i Administracji", „Dzienniku Polskim”. Prowadzi wykłady o tematyce prawnej, samorządowej oraz europejskiej.
Od lipca 2013 r. pełni funkcję Członka Zarządu Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice Sp. z o.o. odpowiedzialnego za obszar inwestycji Kraków Airport.

 

 

 

dr Frank Wagner, Lufthansa Group

Country Manager Lufthansy, Austrian Airlines, Brussels Airlines oraz SWISS w Polsce. Ma 47 lat i ponad 15-letnie doświadczenie w branży lotniczej. Jest odpowiedzialny za sprzedaż w liniach pasażerskich Lufthansa Group w Polsce.

Frank Wagner dołączył do Lufthansy w 1997 w Londynie. Po pracy na kilku stanowiskach w lokalnym dziale sprzedaży, dołączył do zespołu zarządzającego na rynku europejskim. W 1999 w Londynie i w 2001 roku został asystentem Wicedyrektora ds. Sprzedaży i Usług w Europie. W 2004 roku Wagner został mianowany Dyrektorem Generalnym Lufthansy w Portugalii. W 2009 roku powrócił do Wielkiej Brytanii, obejmując stanowisko kierownika ds. produktu w Star Alliance Company Plus/Partner Plus Benefit, korporacyjnym programie premiowym na region Wielkiej Brytanii i Irlandii. W 2013 roku objął stanowisko kierownika ds. umów joint ventures i współpracy pomiędzy liniami w Wielkiej Brytanii, a w 2014 dołączył do strategicznego zespołu European Area Management we Frankfurcie.

Frank Wagner zdobył tytuł doktora komunikacji na Uniwersytecie Jana Gutenberga w Moguncji (Mainz) – jednej z najstarszych i największych uczelni w Niemczech. Urodził się w 1967 roku w Ludwigsburgu, jest żonaty i ma troje dzieci.

 

 

dr Paweł Zagrajek, ULC

Doktor nauk ekonomicznych. Z branżą lotniczą związany od ponad 10 lat, podczas których łączył praktyczne doświadczenie zawodowe (Centralwings, PLL LOT, Urząd Lotnictwa Cywilnego oraz Komisja Europejska – DG MOVE) z pracą naukową. Obecnie pracownik Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Zastępca ds. ekonomicznych polskiego przedstawiciela w Radzie ICAO. Członek Air Transport Regulation Panel ICAO, Aviation Data and Analysis Panel ICAO oraz Community Observatory on Airport Capacity. Wykładowca SGH. Autor wielu publikacji w języku polskim i angielskim dotyczących transportu lotniczego. Uczestnik licznych projektów badawczych i grantów, w tym m.in. badań statutowych SGH.

 

 

 

 

Wróć na górę strony

 

 

Więcej informacji na temat konferencji Liderzy Polskiego Nieba 2015:

 

 

O konferencji        Organizatorzy i Partnerzy       Film podsumowujący konferencję