krakowairport.pl

30.0 °CprzejaśnieniaCzas lokalny: 17:26Więcej
string(7034) " 155/A/NBP/2020 2020-08-11 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1203 dolar amerykaski 1 USD 3,7390 dolar australijski 1 AUD 2,6822 dolar Hongkongu 1 HKD 0,4825 dolar kanadyjski 1 CAD 2,8103 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,4750 dolar singapurski 1 SGD 2,7246 euro 1 EUR 4,4016 forint (Wgry) 100 HUF 1,2762 frank szwajcarski 1 CHF 4,0896 funt szterling 1 GBP 4,8934 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1355 jen (Japonia) 100 JPY 3,5237 korona czeska 1 CZK 0,1679 korona duska 1 DKK 0,5910 korona islandzka 100 ISK 2,7322 korona norweska 1 NOK 0,4162 korona szwedzka 1 SEK 0,4283 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,5887 lej rumuski 1 RON 0,9105 lew (Bugaria) 1 BGN 2,2505 lira turecka 1 TRY 0,5151 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,0991 peso chilijskie 100 CLP 0,4639 peso filipiskie 1 PHP 0,0763 peso meksykaskie 1 MXN 0,1674 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2128 real (Brazylia) 1 BRL 0,6821 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,8907 rubel rosyjski 1 RUB 0,0513 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,5470 rupia indyjska 100 INR 5,0106 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3156 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5380 SDR (MFW) 1 XDR 5,2641 "
4,89 PLN 4,40 PLN 3,74 PLN

Europejski certyfikat dla EPKK

Data Publikacji

17.05

2016

Krakowskie lotnisko jako pierwsze z czołowych polskich portów lotniczych z sukcesem zakończyło proces konwersji certyfikatu lotniska użytku publicznego. 

16 maja 2016 r. Piotr Ołowski, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego wręczył Radosławowi Włoszkowi, p.o. prezesa Zarządu Kraków Airport Europejski Certyfikat Lotniska Użytku Publicznego dla Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice Sp. z o.o. Certyfikat wydany przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego jest dokumentem, który potwierdza spełnienie wymagań oraz zdolność zarządzającego lotniskiem do bezpiecznego wykonywania działalności lotniczej.

 

Wejście w życie przepisów unijnych Rozporządzenia (UE) NR 139/2014 z dnia 12 lutego 2014 r. ustanawiającego wymagania oraz procedury administracyjne dla lotnisk oraz z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 wprowadziło nowy, jednolity w Unii Europejskiej system certyfikacji. Obowiązujące przepisy implementują m.in. najnowsze standardy i najlepsze praktyki Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), a przy tym umożliwiają dostosowywanie zasobów, procedur i inwestycji w infrastrukturę do rzeczywistych potrzeb portu lotniczego, wynikających z wielkości obsługiwanego ruchu lotniczego i jego charakteru. Posiadanie przez lotnisko certyfikatu zwiększa jego wiarygodność dla linii lotniczych.
 
W grudniu 2015 r. na krakowskim lotnisku rozpoczął się proces konwersji certyfikatu na zgodny z wymaganiami UE. Konwersję certyfikatu poprzedziły wielomiesięczne prace związane z opracowaniem  nowych procedur zarządzania. Opracowany został nowy System Zarządzania Bezpieczeństwem, obejmujący: politykę bezpieczeństwa, procesy identyfikacji zagrożeń, oceny ryzyka, programy łagodzenia ryzyka, zarządzanie zmianą oraz monitorowanie. Istotnym elementem było także precyzyjne określenie odpowiedzialności za poszczególne obszary oraz kwalifikacje personelu – na działalność lotniska składa się praca ponad 100 odrębnych podmiotów współdziałających w zakresie bezpieczeństwa.