krakowairport.pl

Kraków Airport przyjął strategię CSR

Data Publikacji

11.01

2016

Zarząd Kraków Airport przyjął strategię społecznej odpowiedzialności portu na lata 2016-2018. Według dokumentu odpowiedzialność biznesu ma stanowić jeden z fundamentów działalności i przyszłego rozwoju lotniska.

Krakowskie lotnisko prowadzi szeroką działalność z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu od wielu lat. Zaangażowanie portu potwierdza liczba dotychczas podjętych inicjatyw z obszaru ochrony środowiska, relacji z klientami oraz zaangażowania społecznego. Codzienna działalność portu odbywa się w oparciu o system zrównoważonego rozwoju w sektorze transportu lotniczego. Przyjęta strategia porządkuje dotychczasowe działania i wprowadza nowe inicjatywy CSR w perspektywie 3-letniej.

 

Strategia wyznacza cztery priorytetowe obszary: zaangażowanie społeczne, relacje z klientami, uczciwe praktyki operacyjne oraz stosunki pracy. W tych obszarach przez najbliższe lata będą realizowane tzw. projekty flagowe.

Dokument powstał w oparciu o międzynarodową normę PN-ISO 26000, będącą jednym z trzech dokumentów rekomendowanych przedsiębiorstwom przez Komisję Europejską. Ponadto filarami strategii Kraków Airport było wieloletnie doświadczenie spółki w zakresie działań z obszaru CSR oraz prowadzony z interesariuszami portu dialog.

Kolejnym krokiem w ramach społecznej odpowiedzialności Kraków Airport będzie rozpoczęcie raportowania działań CSR. Pierwszy raport ukaże się w tym roku i będzie przedstawiał całokształt procesu zarządzania lotniskiem, integrując informacje ekonomiczne, społeczne, środowiskowe i etyczne.
 

Więcej informacji o strategii oraz CSR-owej działalności portu na: www.krakowairport.pl/pl/lotnisko,c94/firma,c96/spoleczna-odpowiedzialnosc,c99/