krakowairport.pl

Prestiżowa nagroda dla krakowskiego lotniska za doskonalenie jakości obsługi klienta

Data Publikacji

06.03

2017

6 marca krakowskie lotnisko otrzymało nagrodę ASQ Awards 2016 przyznawaną przez Airport Council International (Międzynarodową Radę Portów Lotniczych). To prestiżowe branżowe wyróżnienie przyznawane jest na podstawie ankiet wypełnianych przez pasażerów.

Dzisiaj (6 marca 2017 r.) w Montrealu Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych ogłosiła zwycięzców Airport Service Quality (ASQ) Awards 2016. Laureaci nagrody – porty lotnicze z całego świata – zostały nagrodzone za zaangażowanie w doskonalenie jakości obsługi pasażerów. Krakowskie lotnisko otrzymało nagrodę ASQ Awards 2016 przyznawaną przez Airport Council International (Międzynarodową Radę Portów Lotniczych) za zajęcie pierwszego miejsca w kategorii Europa - Best Improvement by Region. To prestiżowe branżowe wyróżnienie jest przyznawane raz w roku na podstawie wyników ankiet wypełnianych przez pasażerów na poszczególnych lotniskach.

 
OD 10 LAT KRAKÓW AIRPORT W BADANIU ASQ
W badaniu ASQ bierze udział 320 lotnisk z całego świata. Ścisłe procedury i zasady przeprowadzenia badań, kontrola jakości i zobowiązanie do bezstronności, zdobyły uznanie w branży lotniczej. Badanie ASQ wyznacza światowe standardy pomiaru satysfakcji pasażerów z jakości usług świadczonych w portach lotniczych. Krakowskie lotnisko przystąpiło do programu w 2007 r., już rok po jego uruchomieniu i do tej pory jest jedynym lotniskiem w Polsce, które bierze w nim udział.
 
W ubiegłym roku od stycznia do grudnia zostały przeprowadzone wśród pasażerów ankiety. W każdym kwartale przyznawane przez pasażerów oceny były coraz wyższe, co  odzwierciedlało kolejne etapy oddawanej pasażerom nowej infrastruktury. Pasażerowie oceniają w ankiecie także dojazd do portu lotniczego, nie bez znaczenie są więc wprowadzone w ubiegłym roku zmiany w wewnętrznym układzie komunikacyjnym, nowy parking, a także bardzo dobrze funkcjonujące połączenie kolejowe na lotnisko.
 
O PROGRAMIE ASQ
ASQ to jedyny na świecie program badania pasażerów na lotnisku w dniu ich podróży. Każdego roku, w ramach programu wykonuje się 600.000 indywidualnych badań w 41 językach w 84 krajach. W ramach programu badane są opinie pasażerów w ramach 34 kluczowych wskaźników m.in. są to dostęp do lotniska, check-in, kontrola bezpieczeństwa, toalety, sklepy i restauracje. Każdy port lotniczy korzysta z identycznej ankiety. Na ich podstawie powstała baza danych branży, która pozwala porównać poszczególne lotniska do innych portów lotniczych na całym świecie. Program ASQ posiada również funkcję, która ułatwia dzielenie się wiedzą i wymianę informacji o najlepszych praktykach pomiędzy operatorami poszczególnych portów lotniczych.
 
Nagrody ASQ są wręczane tym lotniskom, których klienci przyznali najwyższe oceny w ciągu roku. Poszczególne kategorie ustalono w taki sposób, aby móc nagrodzić osiągnięcia różnej wielkości lotnisk w poszczególnych regionach.
 
 
WYBRANE UDOGODNIENIA DLA PASAŻERÓW NA KRAKOWSKIM LOTNISKU:
  • Aplikacja mobilna Kraków Airport
  • Aparaty telefoniczne dla pasażerów
  • Informacja o natężeniu ruchu w strefie kontroli bezpieczeństwa 
  • Special Service Line
  • Wybieg dla czworonogów
  • Udogodnienia dla rodzin z małymi dziećmi