krakowairport.pl

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

  1. 1. PRODUKTY, PRZEBIEG PROGRAMÓW, SCENARIUSZE

    • Jaki jest czas trwania wycieczki?

      Aktualne czasy trwania poszczególnych programów edukacyjnych znajdują się w zakładce Wiek uczestników, cennik.

    • Jaki jest program urodzin?

      Urodziny w CEL obejmują 150 minut różnych aktywności o tematyce lotniczej  - w tym gry i zabawy ruchowe i logiczne, warsztaty plastyczne, wycieczkę CEL oraz przerwę na tort i przekąski. Rodzaj aktywności dostosowany jest do wieku Uczestników. Dokładny plan urodzin jest ustalany przez osobę prowadzącą, a zabawy integracyjne oraz ruchowe są dostosowane do wieku grupy. Elementem urodzin jest również tworzenie wspólnego prezentu dla jubilata/solenizanta oraz wycieczka po Centrum Edukacji Lotniczej.

    • Czy rodzice mogą uczestniczyć w urodzinach?

      Zgodnie z Regulaminem CEL dopuszczalna ilość opiekunów bezpłatnych przy imprezach okolicznościowych, to 2 rodziców jubilata/solenizanta plus dodatkowo 1 opiekun na każde rozpoczęte 10 osób (np. dla 20 uczestników jest to łącznie 4 opiekunów bezpłatnie). Sugerujemy pozostawienie dzieci pod taką właśnie opieką. Pozostali rodzice mogą zaczekać w wynajętej odpłatnie Sali. Rodzice dzieci nie biorą udziału w animacjach oraz nie korzystają ze sprzętów stanowiących wyposażenie Centrum Edukacji Lotniczej (check-in, symulatory, itp.).

    • Czy macie Państwo zaproszenia na urodziny?

      Zaproszenie urodzinowe przesyłamy w wersji edytowalnej, po otrzymaniu takiej prośby.

    • Czy w czasie urodzin możemy mieć świeczki?

      Jest możliwość używania świeczek, jednak uprzejmie prosimy o taką informację z wyprzedzeniem.

    • Czy możemy przygotować poczęstunek we własnym zakresie?

      Zamawiający ma możliwość przygotowania poczęstunku urodzinowego we własnym zakresie, jednak pod warunkiem wcześniejszego ustalenia zakresu takiego poczęstunku z pracownikiem Zespołu CEL.

    • Czy nakrycie stołu urodzinowego jest przygotowane czy powinniśmy przygotować sami?

      Ze strony Centrum Edukacji Lotniczej przygotowane jest nakrycie stołu uwzględniające: obrus, talerzyki, kubeczki, serwetki oraz łyżeczki i drobne dekoracje.

    • Czy każdy uczestnik gry terenowej musi mieć ściągniętą aplikację?

      Uprzejmie prosimy, aby tylko kapitanowie drużyn mieli pobrane właściwe wersje aplikacji. Wymagania techniczne: warunkiem prawidłowego działania aplikacji jest posiadanie smartfona z systemem Android oraz włączonymi: lokalizacją, bluetooth i Internetem. Aplikacja obsługuje tylko urządzenia mobilne z systemem Android od wersji 5.0 wzwyż. Prosimy przypomnieć uczniom o naładowaniu baterii w urządzeniach.

    • Czy w czasie wycieczki możemy zrobić przerwę na drugie śniadanie?

      Realizacja produktów CEL co do zasady nie zakłada przerw. Na prośbę Opiekuna dopuszcza się kilkunastominutową przerwę, np. na drugie śniadanie. Prosimy o przekazanie takiej informacji w dniu przyjazdu osobie prowadzącej wycieczkę. Przerwa jest wówczas wliczana w czas trwania całej wycieczki, tzn. czas realizacji produktu nie jest wydłużany.

    • Mamy rezerwację na konkretną godzinę, ile wcześniej powinniśmy przyjechać?

      Rekomendujemy przybycie 15 minut przed zarezerwowanym terminem wycieczki. W przypadku wcześniejszego przyjazdu na możemy gwarantować dostępności miejsc parkingowych oraz możliwości wstępu do Centrum.

    • Na ile przed godziną rozpoczęcia imprezy okolicznościowej należy przybyć do CEL?

      Rekomendujemy przybycie 15 minut przed zarezerwowanym terminem imprezy. W przypadku wcześniejszego przyjazdu na możemy gwarantować dostępności miejsc parkingowych oraz możliwości wstępu do Centrum.

    • Czy można zarezerwować wycieczkę prowadzoną w języku obcym?

      Oferujemy produkty prowadzone w języku polskim, a także niektóre z nich (np. lekcja tematyczna „Język angielski na lotnisku”) z elementami angielskiego słownictwa lotniczego. W przypadku chęci realizacji całości zwiedzania w języku innym niż j. polski mogą Państwo uczestniczyć w wycieczce z własnym tłumaczem. Należy jednak mieć na uwadze, że konieczność tłumaczenia na język obcy powoduje wydłużenie czasu trwania wycieczki, co wiąże się z dodatkową opłatą. W celu ustalenia warunków takiej wizyty prosimy o wcześniejszy kontakt z nami pod adresem wycieczki@krakowairport.pl.

    • Czy możemy wejść do samolotu, sortowni lub na płytę lotniska?

      Program oferowany przez CEL obejmuje poruszanie się wyłącznie po strefie ogólnodostępnej. Nie ma możliwości wejścia na płytę lotniska, do samolotu, sortowni, na wieżę itp.

    • Czy w czasie wycieczki można się spotkać się z przedstawicielami służb lotniskowych?

      Jest taka możliwość podczas Spotkań zawodoznawczych w marcu oraz Akademii Lotniczej w kwietniu. Jest to jednak każdorazowo uzależnione od bieżącej sytuacji operacyjnej na lotnisku.

    • Czy podczas pobytu w Terminalu wolno robić zdjęcia?

      Tak, z kilkoma wyjątkami, które przed każdą wycieczką przekaże Państwu osoba prowadząca dane zajęcia. Na terenie lotniska pracują służby mundurowe, które mają prawo do wglądu w zdjęcia wykonane na terenie portu i żądania ich usunięcia.

    • Czy na terenie CEL można robić zdjęcia?

      Tak, z kilkoma wyjątkami, które przed każdą wycieczką przekaże Państwu osoba prowadząca dane zajęcia. Nagrywanie filmów i rejestrowanie dźwięków jest zabronione.

    • Czy można zwiedzać CEL samodzielnie (bez przewodnika)?

      Dla Państwa komfortu, bezpieczeństwa oraz w trosce o wysoką jakość przekazywanych informacji, wszystkie produkty realizowane są pod opieką Przewodnika/Animatora CEL.

    • Co trzeba zabrać ze sobą na wycieczkę do CEL?

      Na wycieczkę CEL należy zabrać:
      Opiekun grupy - potwierdzenie dokonania wpłaty za zgłoszoną ilość Uczestników,
      Uczestnicy – obuwie zmienne ( w okresie jesień-zima-wiosna), drugie śniadanie, jeśli zajdzie konieczność zrobienia przerwy na przekąskę.

    • Czy dzieci mogą jeść i pić podczas wycieczki?

      Dzieci mogą spożywać jedzenie i napoje wyłącznie w wyznaczonych miejscach i czasie, np. podczas ustalonej wcześniej przerwy.

    • Co zrobić, jeśli dziecko zapomni obuwia zmiennego?

      W sytuacji, gdy któryś z uczestników zapomni zabrać obuwie zmienne, istnieje konieczność założenia foliowych ochraniaczy na buty, które udostępniane są w CEL.

    • Czy istnieje możliwość skrócenia zajęć?

      Każda wycieczka traktowana jest indywidualnie. Wszystkie sugestie/prośby/zmiany prosimy zgłaszać możliwie jak najszybciej pod adresem: wycieczki@krakowairport.pl.

    • Nasi podopieczni chcieliby wziąć udział w Teatrzyku CEL, natomiast nie mamy możliwości przyjazdu do CEL w godzinach porannych. Czy możliwa jest alternatywna forma uczestnictwa w tych zajęciach?

      Bywa, iż mamy możliwość zmiany godziny realizacji danego programu po wcześniejszym ustaleniu takiej zmiany. W tym celu prosimy o wcześniejszy kontakt z nami pod adresem wycieczki@krakowairport.pl.  Jesteśmy również w trakcie opracowywania programów wizyt w przedszkolach i szkołach podstawowych. Szczegóły opublikujemy w drugim kwartale 2019 roku.

    • Czego możemy dowiedzieć się podczas Akademii Lotniczej?

      W ramach zajęć teoretycznych odbędzie się szkolenie, którego merytoryczna zawartość odpowiada wytycznym dla kierunku Technik eksploatacji portów i terminali. Przygotowaliśmy również bloki w systemie e-learningu w CEL, prelekcje połączone z prezentacjami multimedialnymi, projekcję filmu pt. „Zawody na lotnisku”, dokładne omówienie ścieżki pasażera odlatującego z wykorzystaniem elementów infrastruktury terminalowej, zajęcia na symulatorze lotu oraz symulatorze pracy Marszałków, a także zapoznanie z topografią krakowskiego lotniska w formule historycznej gry terenowej pt. „Lotnictwo Polskie +/- 100 lat”. Po więcej informacji dotyczących Akademii Lotniczej zapraszamy do zapoznania się z ofertą na naszej stronie internetowej.

    • Czy w ramach Akademii Lotniczej uczestnicy mają zapewnione posiłki oraz nocleg?

      Nie, CEL nie zapewnia posiłków, ani noclegu na czas trwania Akademii Lotniczej.

    • Czy w czasie campów letnich uczestnicy mają zapewnione posiłki?

      Tak, uczestnicy campów letnich mają zapewnione drugie śniadanie oraz obiad.

    • Kto może wziąć udział w campie letnim?

      Program campów letnich przygotowany został dla różnych grup wiekowych, w tym dzieci w wieku od 7 roku życia. Szczegółowy podział grup wiekowych publikujemy zawsze wraz z kalendarzem dostępności tego produktu, a jego rezerwacja możliwa jest od maja.

    • Jak długo trwa camp letni (ile dni i ile godzin dziennie)?

      Pełny program campu składa się z pięciu jednodniowych warsztatów. Każdy warsztat jednodniowy trwa natomiast 7 godzin. Szczegółowe dni i godziny realizacji campów publikujemy zawsze wraz z kalendarzem dostępności tego produktu, a jego rezerwacja możliwa jest od maja.

  2. 2. WIEK UCZESTNIKÓW

    • Jaki produkt będzie najlepszy dla mojej grupy wiekowej?

      Charakter poszczególnych produktów jest dostosowany do różnych grup wiekowych. Dokładny opis i przeznaczenie wiekowe można znaleźć w zakładce: Wiek uczestników.

    • Czy dzieci 13 letnie mogą wziąć udział w grze terenowej?

      Tak, jednak gra terenowa przeznaczona jest co do zasady dla młodzieży powyżej 15 roku życia. W przypadku udziału młodszych uczestników, każda z drużyn musi realizować grę pod opieką pełnoletniego opiekuna. Wówczas nie obowiązuje odpłatność za dodatkowych opiekunów grupy.

    • Czy urodziny organizowane są tylko dla dzieci?

      Impreza okolicznościowa w CEL może zostać zorganizowana dla uczestników w każdym wieku, jednak zaleca się, by Uczestnicy imprezy byli w podobnym wieku z uwagi na konieczność dostosowania formy i poziomu przekazu.

    • Dla uczestników w jakim wieku realizowane są warsztaty?

      Warsztaty lotniskowe w CEL są realizowane dla uczestników w każdym wieku (dla których prowadzący zajęcia optymalnie dostosowuje poziom przekazu), chyba, że opis poszczególnego tematu wskazuje na konkretną grupę wiekową.

    • Ile lat mogą mieć najmłodsze grupy chcące uczestniczyć w teatrzyku?

      Teatrzyk przeznaczony jest dla uczestników od 5. roku życia, chyba że poziom młodszej grupy pozwoli efektywnie zrealizować założone cele wycieczki. Zaleca się jednak, by uczestnicy nie byli poniżej 3. roku życia.

  3. 3. REZERWACJE

    • W jaki sposób mogę zarezerwować wycieczkę do CEL?

      Rezerwacji produktów realizowanych w CEL można dokonać WYŁĄCZNIE za pośrednictwem kalendarza rezerwacji. Rezerwacje przesyłane mailem NIE SĄ uwzględniane.

    • Gdzie znajdę informację o dostępnych terminach?

      Aktualna dostępność terminów wraz z formularzem rezerwacji prezentowana jest w kalendarzu rezerwacji.

    • W jaki sposób klienci indywidualni mogą zwiedzić CEL?

      Dla  gości indywidualnych przygotowaliśmy cykl warsztatów oraz imprez okolicznościowych odbywających się w weekendy. Terminy, tematy oraz formularz rezerwacji dostępne są na stronie www.krakowairport.pl/cel w zakładce Rezerwacja zwiedzania.

    • Czy w zajęciach mogą uczestniczyć osoby indywidualne, czy tylko grupy zorganizowane?

      Dla osób indywidualnych przygotowaliśmy bogatą ofertę weekendowych warsztatów lotniskowych o różnej tematyce oraz imprez okolicznościowych, natomiast dla grup zorganizowanych przygotowana jest szeroka oferta wycieczek odbywających się w dni robocze. Terminy, tematy oraz formularz rezerwacji dostępne są na stronie www.krakowairport.pl/cel w zakładce Rezerwacja zwiedzania.

    • Czy Centrum można zwiedzić bez udziału w zajęciach?

      Aktualnie nasze Centrum udostępniane jest wyłącznie dla grup zorganizowanych biorących udział w zajęciach, szkoleniach lub dla osób indywidualnych biorących udział w warsztatach. Do zwiedzenia Centrum na ww. zasadach niezbędna jest wcześniejsza rezerwacja udziału w zajęciach.

    • Czy w ramach otrzymanego vouchera możemy zmienić program wycieczki oraz ilość uczestników na większą?

      Ilość osób biorących udział w wycieczce nie może przekraczać ilości osób wskazanych na voucherze. Udział każdego dodatkowego uczestnika jest płatny zgodnie z obecnie obowiązującym Cennikiem CEL.  W ramach otrzymanego vouchera nie ma możliwości zmiany programu wycieczki.

    • Czy można telefonicznie zmienić ilość uczestników?

      Wszelkich zmian można dokonywać wyłącznie mailowo: wycieczki@krakowairport.pl, zmiany dokonywane w inny sposób nie będą uznawane.

    • Czy mogę telefonicznie dokonać rezerwacji?

      Rezerwacji można dokonać wyłącznie za pośrednictwem kalendarza znajdującego się na stronie www.krakowarirport.pl/cel w zakładce Rezerwacja zwiedzania.

    • Czy możemy zrezygnować z Mega Pakietu?

      W przypadku chęci rezygnacji z Mega Pakietu uprzejmie prosimy o kontakt mailowy wycieczki@krakowairport.pl.

    • Czy można zarezerwować wycieczkę prowadzoną w języku obcym?

      Obecnie oferujemy tylko produkty w języku polskim. Mogą Państwo uczestniczyć w wycieczce z własnym tłumaczem. Jeśli jednak konieczność tłumaczenia na język obcy spowoduje wydłużenie czasu jej trwania, będzie wiązało się to z dodatkową opłatą.

  4. 4. PŁATNOŚĆ I CENY

    • Ilu bezpłatnych opiekunów może wziąć udział w zajęciach?

      Zgodnie z Regulaminem CEL na każde rozpoczęte 10 uczestników przypada bezpłatnie 1 opiekun (np. przy grupie 14 osób przysługuje bezpłatnie dwóch opiekunów). Wyjątek stanowią szkoły specjalne, grupy integracyjne oraz grupy poniżej 15 roku życia realizujące zajęcia z grą terenową - obowiązują ustalenia indywidualne.

    • Co zrobić, jeśli chcę zabrać mniej uczestników, niż zgłosiłem?

      Należy poinformować o tym fakcie pisemnie CEL ( wycieczki@krakowairport.pl ) najszybciej jak to możliwe oraz pamiętać, iż zgodnie z Regulaminem tego typu zmian można bezkosztowo dokonać do trzech dni przed planowaną wycieczką. Przy niedochowaniu tego terminu zamawiający jest zobowiązany uiścić opłatę za pierwotnie zgłoszoną liczbę uczestników.

    • Czy mogę zmienić liczebność grupy w dniu wycieczki?

      Zgodnie z zapisami Regulaminu CEL, najpóźniej na 3 dni robocze przed realizacją wycieczki można bezpłatnie zmienić liczebność grupy. Jeżeli w dniu wycieczki liczebność grupy będzie mniejsza w stosunku do rezerwacji, należy uiścić opłatę zgodną z ilością Uczestników zgłoszoną podczas rezerwacji.

    • Co jeśli dziecko się rozchoruje w dniu wycieczki/urodzin?

      Zgodnie z Regulaminem CEL zmiany ilości uczestników można dokonać najpóźniej na trzy dni robocze przed planowym przyjazdem, nie ponosząc kosztów za osoby nieobecne. W przypadku nie przekazania takiej informacji w regulaminowym terminie należy uiścić pełną opłatę, tj. za ilość uczestników zgłoszoną w czasie dokonywania rezerwacji.

    • Czy na warsztatach rodzic to też uczestnik? Jaki jest koszt jego udziału?

      Udział opiekuna, a tym samym uczestnika w czasie warsztatów jest tak samo płatny jak dziecka. Rodzic bierze udział w całym programie warsztatów. Należy mieć na uwadze, że warsztaty mają charakter rodzinny, co oznacza, że grupy mogą być złożone z uczestników w różnym wieku, dla których prowadzący zajęcia optymalnie dostosowuje poziom przekazu.

    • Co zawiera cena imprezy okolicznościowej?

      W cenie jest opieka animatora – edukatora podczas całego czasu trwania imprezy, wystrój sali i zastawa stołu w sali przeznaczonej na poczęstunek (kubki, talerzyki, łyżeczki, serwetki) oraz pomoce niezbędne do realizacji programu. W naszym zakresie jest również przede wszystkim opracowanie scenariusza i przeprowadzenie serii zabaw i aktywności o tematyce lotniczej.

    • W jaki sposób i w jakim terminie powinniśmy dokonać płatności?

      Płatności należy dokonać w terminie do 3 dni roboczych przed zarezerwowanym terminem wycieczki na wskazany w potwierdzeniu rezerwacji numer rachunku bankowego.

    • Czy można uiścić opłatę w terminalu?

      Istnieje taka możliwość, jednakże każda taka prośba powinna zostać skonsultowana z pracownikiem CEL, gdyż zgodnie z Regulaminem należy okazać potwierdzenie wpłaty przed rozpoczęciem wycieczki. Jednocześnie informujemy, iż kasa w terminalu pobiera od każdej wpłaty dodatkową prowizję zgodnie z aktualnym cennikiem tej kasy.

    • Czy muszę dostać fakturę VAT, jeśli jej nie potrzebuję?

      Jest to zależne od okresów rozliczeniowych oraz terminu dokonania przelewu. Sytuacja, gdzie konieczne będzie wystawienie faktury VAT może się wydarzyć. Jest to jednak niezbędne dla CEL, a nie zobowiązuje klienta.

    • Czy mogę dostać fakturę proforma?

      Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji CEL, które otrzymujecie Państwo drogą mailową do 4 dni roboczych od daty dokonania rezerwacji na stronie, zostało skonstruowane tak, aby zawierało wszystkie informacje, które znajdują się również na fakturze pro forma. Istnieje więc możliwość przedstawiania go w różnego rodzaju instytucjach, jeśli jest to wymagane.

    • Co zrobić, jeśli podałem błędne dane do faktury VAT?

      W takiej sytuacji należy niezwłocznie skontaktować się z CEL drogą mailową na adres wycieczki@krakowairport.pl.

    • Czy mogę dostać dwa osobne dokumenty zakupu przy jednej wpłacie?

      Tak, istnieje taka możliwość. Należy o tym poinformować pracownika CEL przed rozpoczęciem wycieczki i ustalić szczegóły.

  5. 5. UDOGODNIENIA

    • Czy na terenie CEL jest kawiarnia?

      Na terenie CEL nie ma punktów gastronomicznych, dostępne są natomiast automaty vendingowe z ciepłymi i zimnymi napojami oraz przekąskami, a także z gadżetami. pamiątkowymi. Płatność jest możliwa za pomocą monet oraz kart płatniczych. Oferta automatów dostępna jest tutaj.

    • Czy CEL jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami?

      CEL jest dostępne dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku. W przypadku uczestników posiadających specjalne potrzeby wynikające z tego i innych rodzajów niepełnosprawności, prosimy o kontakt z nami na etapie dokonywania rezerwacji – abyśmy mogli jak najlepiej zaspokoić Państwa potrzeby podczas wizyty w CEL.

    • Czy na terenie CEL jest możliwość zakupu pamiątek?

      Tak, na terenie CEL znajduje się automat vendingowy z możliwością zakupu praktycznych gadżetów i unikalnych pamiątek z logo CEL. Płatność jest możliwa za pomocą monet oraz kart płatniczych. Istnieje także możliwość zakupienia gadżetów przez Internet - na etapie dokonywania rezerwacji i ich odbioru w dniu wycieczki.

  6. 6. DOJAZD I PARKING

    • Czy w okolicy CEL jest parking dla uczestników?

      Tak, parking znajdujący się bezpośrednio przed budynkiem CEL jest bezpłatny dla autokarów dowożących grupy uczestników na zajęcia oraz samochodów prywatnych na czas zajęć odbywających się w CEL.

    • Czy trzeba mieć wydrukowane jakieś potwierdzenie, aby nie płacić za postój na parkingu?

      Nie, nie jest wymagane posiadanie dodatkowych dokumentów, aby skorzystać z bezpłatnego postoju na parkingu na czas udziału w produktach CEL.

    • W jaki sposób możemy dotrzeć do CEL?

      Do CEL można dostać się na wiele sposobów – autokarem, autobusem aglomeracyjnym, pociągiem SKA1 oraz autobusami dalekobieżnymi, które dojeżdżają do Kraków Airport. Centrum Edukacji Lotniczej zlokalizowane jest w budynku dawnego terminalu krajowego, dokładnie naprzeciwko wjazdu na autostradę w kierunku Rzeszowa. Dopuszczalny jest przyjazd samochodami prywatnymi w przypadku imprez okolicznościowych oraz warsztatów lotniskowych organizowanych w naszym Centrum.
      Zachęcamy do zapoznania się z mapą dostępną na naszej stronie internetowej.