krakowairport.pl

26.0 °CprzejaśnieniaCzas lokalny: 10:29Więcej
string(7034) " 148/A/NBP/2020 2020-07-31 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1191 dolar amerykaski 1 USD 3,7166 dolar australijski 1 AUD 2,6727 dolar Hongkongu 1 HKD 0,4796 dolar kanadyjski 1 CAD 2,7695 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,4829 dolar singapurski 1 SGD 2,7105 euro 1 EUR 4,4072 forint (Wgry) 100 HUF 1,2784 frank szwajcarski 1 CHF 4,0946 funt szterling 1 GBP 4,8790 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1342 jen (Japonia) 100 JPY 3,5502 korona czeska 1 CZK 0,1685 korona duska 1 DKK 0,5920 korona islandzka 100 ISK 2,7614 korona norweska 1 NOK 0,4102 korona szwedzka 1 SEK 0,4283 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,5886 lej rumuski 1 RON 0,9120 lew (Bugaria) 1 BGN 2,2533 lira turecka 1 TRY 0,5327 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,0908 peso chilijskie 100 CLP 0,4881 peso filipiskie 1 PHP 0,0758 peso meksykaskie 1 MXN 0,1679 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2194 real (Brazylia) 1 BRL 0,7209 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,8767 rubel rosyjski 1 RUB 0,0503 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,5456 rupia indyjska 100 INR 4,9664 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3124 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5328 SDR (MFW) 1 XDR 5,2808 "
4,88 PLN 4,41 PLN 3,72 PLN

Airside

Przebudowa dróg kołowania i płaszczyzn postojowych

 

Inwestycje prowadzone w strefie operacyjnej lotniska, obejmowały przebudowę dróg kołowania Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Golf, i Fokstrot oraz rozbudowę płaszczyzn postojowych. Dzięki rozbudowie płyty postojowej, port zwiększył dostępną liczbę stanowisk postojowych o 5, co pozwoliło na równoczesne stacjonowanie 22 statków powietrznych o kodzie referencyjnym C (jak np. Boeing 737-800). Zadanie to dotyczyło części wschodniej płyty i powiązane zostało bezpośrednio z inwestycją budowy drogi kołowania z płaszczyzny postojowej w części północno-wschodniej (łącznik) wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Zmienił się również układ płyty postojowej i wszystkie stanowiska mają teraz więcej przestrzeni, co ułatwi obsługę parkujących samolotów oraz ich tankowanie. Obszar objęty zrealizowanymi inwestycjami to 200 000 m2, z tego blisko 90% zrealizowane zostało w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności. Ostatnim etapem robót jest przebudowa skrzyżowania drogi Charlie i Bravo.

 

Wszystkie prowadzone prace miały za zadanie zwiększenie nośności nawierzchni lotniskowych, przez co osiągnięta została poprawa bezpieczeństwa i standardu obsługi statków powietrznych.

 

Z uwagi na konieczność optymalnego rozwiązania etapowania remontów i rozbudowy nawierzchni lotniskowych koniecznym było dostosowanie istniejącej drogi kołowania Charlie do szerokości odpowiedniej dla samolotów klasy C, w odpowiadającej jej klasie PCN. Zrealizowanie tej inwestycji pozwoliło na zwiększenie możliwości operacyjnych lotniska przez polepszenie przepustowości układu dróg kołowania.

 

Wszystkie prace przebiegały etapowo, przy zachowaniu ciągłej obsługi ruchu statków powietrznych, bez ograniczania operacji lotniczych.

 

Budowa nowej wieży kontroli lotów

 

Inwestycja zrealizowana przez Polska Agencję Żeglugi Powietrznej, miała na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu lotniczego poprzez zapewnienie odpowiednich warunków pracy służb kontroli ruchu lotniczego. W nowej wieży kontroli lotniska prowadzona jest służba kontroli zbliżania (APP), kontroli lotniska (TWR) oraz FIS, czyli służba informacji powietrznej. Całkowita wysokość budynku to 45,21 m, a najnowocześniejsza w Polsce sala operacyjna położona jest na wysokości 38,68 m.