krakowairport.pl

27.0 °Cdeszcz przelotnyCzas lokalny: 16:25Więcej
string(7034) " 149/A/NBP/2020 2020-08-03 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1202 dolar amerykaski 1 USD 3,7499 dolar australijski 1 AUD 2,6721 dolar Hongkongu 1 HKD 0,4838 dolar kanadyjski 1 CAD 2,7950 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,4884 dolar singapurski 1 SGD 2,7273 euro 1 EUR 4,4168 forint (Wgry) 100 HUF 1,2811 frank szwajcarski 1 CHF 4,0887 funt szterling 1 GBP 4,9125 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1353 jen (Japonia) 100 JPY 3,5509 korona czeska 1 CZK 0,1679 korona duska 1 DKK 0,5931 korona islandzka 100 ISK 2,7605 korona norweska 1 NOK 0,4107 korona szwedzka 1 SEK 0,4283 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,5910 lej rumuski 1 RON 0,9137 lew (Bugaria) 1 BGN 2,2583 lira turecka 1 TRY 0,5367 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,0976 peso chilijskie 100 CLP 0,4955 peso filipiskie 1 PHP 0,0764 peso meksykaskie 1 MXN 0,1677 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2179 real (Brazylia) 1 BRL 0,7181 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,8876 rubel rosyjski 1 RUB 0,0507 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,5630 rupia indyjska 100 INR 4,9981 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3139 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5374 SDR (MFW) 1 XDR 5,2678 "
4,91 PLN 4,42 PLN 3,75 PLN

Czy Kraków Airport zamierza wykupywać nieruchomości z myślą o budowie nowej drogi startowej?

Planowane przedsięwzięcie spowoduje konieczność zajęcia nowych terenów wokół istniejącego lotniska, a skala potencjalnego pozyskiwania nieruchomości uzależniona jest od wyboru wariantu przeznaczonego do realizacji. W przypadku wyboru wariantu północnego, proponowanego przez Kraków Airport, nowa droga startowa będzie zlokalizowana na terenie należącym obecnie do lotniska, co znacząco ogranicza skalę potencjalnego pozyskiwania nieruchomości. Zestawienie działek ewidencyjnych, na których przewiduje się realizację nowej inwestycji w wariancie północnym, proponowanym przez Kraków Airport, znajduje się w złożonym do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, raporcie oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Raport o oddziaływaniu na środowisko budowy nowej drogi startowej na lotnisku Kraków-Balice do pobrania/wglądu tutaj. Jeżeli inwestycja byłaby realizowana w oparciu o wariant centralny skala potencjalnego pozyskiwania nieruchomości byłaby większa, gdyż położenie drogi startowej wykraczałoby poza teren będący dziś w dyspozycji lotniska. W obydwu przypadkach port lotniczy będzie dążyć do pozyskania potrzebnych gruntów w porozumieniu z ich dysponentami.