krakowairport.pl

30.0 °CprzejaśnieniaCzas lokalny: 17:42Więcej
string(7034) " 155/A/NBP/2020 2020-08-11 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1203 dolar amerykaski 1 USD 3,7390 dolar australijski 1 AUD 2,6822 dolar Hongkongu 1 HKD 0,4825 dolar kanadyjski 1 CAD 2,8103 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,4750 dolar singapurski 1 SGD 2,7246 euro 1 EUR 4,4016 forint (Wgry) 100 HUF 1,2762 frank szwajcarski 1 CHF 4,0896 funt szterling 1 GBP 4,8934 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1355 jen (Japonia) 100 JPY 3,5237 korona czeska 1 CZK 0,1679 korona duska 1 DKK 0,5910 korona islandzka 100 ISK 2,7322 korona norweska 1 NOK 0,4162 korona szwedzka 1 SEK 0,4283 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,5887 lej rumuski 1 RON 0,9105 lew (Bugaria) 1 BGN 2,2505 lira turecka 1 TRY 0,5151 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,0991 peso chilijskie 100 CLP 0,4639 peso filipiskie 1 PHP 0,0763 peso meksykaskie 1 MXN 0,1674 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2128 real (Brazylia) 1 BRL 0,6821 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,8907 rubel rosyjski 1 RUB 0,0513 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,5470 rupia indyjska 100 INR 5,0106 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3156 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5380 SDR (MFW) 1 XDR 5,2641 "
4,89 PLN 4,40 PLN 3,74 PLN

Jaki wpływ na zmianę klimatu akustycznego wokół lotniska będzie miało wybudowanie nowej drogi startowej?

Nowa droga startowa zastąpi dotychczas użytkowaną. Sam fakt jej wybudowania, zwłaszcza w wariancie północnym, nie będzie prowadzić do istotnych zmian klimatu akustycznego panującego wokół lotniska. Ten jest zależny przede wszystkim od wielkości ruchu, rodzaju statków powietrznych wykonujących operacje lotnicze, a także charakteru procedur operacji startów i lądowań przygotowywanych przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej. Dzięki zastosowaniu nowych urządzeń oraz najnowocześniejszych systemów naprowadzania wzrośnie poziom bezpieczeństwa, a oddziaływanie akustyczne będzie kontrolowane w większym stopniu. Ponadto nowe rozwiązania stosowane w konstrukcjach współczesnych samolotów znacznie ograniczają poziom uciążliwości akustycznych

 

W przypadku realizacji wariantu rekomendowanego nieznacznie zmieni się obszar, gdzie odgłos lądujących i startujących samolotów będzie słyszalny. Jednak trzeba dodać, że nowa droga startowa będzie dłuższa od obecnej i do wykonania operacji startów/lądowań samoloty będą potrzebowały mniejszej mocy, z czym wiąże się zmniejszenie emisji dźwięku.