krakowairport.pl

22.0 °CpogodnieCzas lokalny: 15:01Więcej
string(7034) " 135/A/NBP/2020 2020-07-14 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1253 dolar amerykaski 1 USD 3,9570 dolar australijski 1 AUD 2,7479 dolar Hongkongu 1 HKD 0,5106 dolar kanadyjski 1 CAD 2,9035 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,5819 dolar singapurski 1 SGD 2,8387 euro 1 EUR 4,4916 forint (Wgry) 100 HUF 1,2648 frank szwajcarski 1 CHF 4,2117 funt szterling 1 GBP 4,9576 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1458 jen (Japonia) 100 JPY 3,6874 korona czeska 1 CZK 0,1683 korona duska 1 DKK 0,6033 korona islandzka 100 ISK 2,8143 korona norweska 1 NOK 0,4185 korona szwedzka 1 SEK 0,4313 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,5966 lej rumuski 1 RON 0,9274 lew (Bugaria) 1 BGN 2,2965 lira turecka 1 TRY 0,5763 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1492 peso chilijskie 100 CLP 0,5010 peso filipiskie 1 PHP 0,0799 peso meksykaskie 1 MXN 0,1744 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2353 real (Brazylia) 1 BRL 0,7323 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9265 rubel rosyjski 1 RUB 0,0556 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,7384 rupia indyjska 100 INR 5,2484 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3283 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5639 SDR (MFW) 1 XDR 5,4931 "
4,96 PLN 4,49 PLN 3,96 PLN

Czarna lista przewoźników lotniczych

 

Wykaz przewoźników lotniczych objętych zakazem wykonywania połączeń oraz podlegającym ograniczeniom w wykonywania przewozów na terenie Unii Europejskiej dostępny jest pod tym linkiem oraz w punktach informacji lotniskowej w terminalu.

 

Organy ds. lotnictwa cywilnego państw członkowskich Unii Europejskiej mogą kontrolować statki powietrzne tylko tych linii lotniczych, które wykonują połączenia z lotniskami unijnymi. Ze względu na wyrywkowy charakter takich kontroli nie jest możliwa inspekcja wszystkich statków powietrznych lądujących na wszystkich lotniskach unijnych. Jeżeli więc dana linia lotnicza nie widnieje w wykazie, nie oznacza to automatycznie, że spełnia wymagane normy bezpieczeństwa. Jeżeli linia lotnicza, która została umieszczona we wspólnotowym wykazie, uważa, że spełnia wymagania techniczne nakładane przez obowiązujące międzynarodowe normy bezpieczeństwa, może wystąpić do Komisji o wszczęcie procedury wykreślenia jej z wykazu. Dołożono wszelkich starań w celu potwierdzenia dokładnej tożsamości wszystkich linii lotniczych we wspólnotowym wykazie, podając: jednoznaczne kody literowe nadane każdej z linii lotniczych przez ICAO, nazwę państwa wydającego certyfikat oraz numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (lub zezwolenia na prowadzenie działalności). Jednakże wszechstronna weryfikacja nie była możliwa we wszystkich wypadkach ze względu na całkowity brak informacji na temat niektórych linii lotniczych, które mogą prowadzić działalność na pograniczu powszechnie uznanego międzynarodowego systemu lotnictwa lub całkowicie poza nim. Nie można zatem wykluczyć, że istnieją firmy działające w dobrej wierze pod tą samą nazwą handlową, co linia lotnicza umieszczona we wspólnotowym wykazie.