krakowairport.pl

17.0 °Cokresami deszczmiestny čas: 14:14viac
string(7034) " 188/A/NBP/2020 2020-09-25 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1237 dolar amerykaski 1 USD 3,9016 dolar australijski 1 AUD 2,7585 dolar Hongkongu 1 HKD 0,5034 dolar kanadyjski 1 CAD 2,9213 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,5649 dolar singapurski 1 SGD 2,8383 euro 1 EUR 4,5477 forint (Wgry) 100 HUF 1,2545 frank szwajcarski 1 CHF 4,2095 funt szterling 1 GBP 4,9802 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1380 jen (Japonia) 100 JPY 3,7003 korona czeska 1 CZK 0,1681 korona duska 1 DKK 0,6108 korona islandzka 100 ISK 2,8107 korona norweska 1 NOK 0,4090 korona szwedzka 1 SEK 0,4282 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,6023 lej rumuski 1 RON 0,9319 lew (Bugaria) 1 BGN 2,3252 lira turecka 1 TRY 0,5154 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1216 peso chilijskie 100 CLP 0,4981 peso filipiskie 1 PHP 0,0805 peso meksykaskie 1 MXN 0,1765 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2316 real (Brazylia) 1 BRL 0,7081 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9363 rubel rosyjski 1 RUB 0,0507 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,6238 rupia indyjska 100 INR 5,3025 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3328 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5722 SDR (MFW) 1 XDR 5,4835 "
4,98 PLN 4,55 PLN 3,90 PLN

Projekty w realizacji

Projekt realizowany w Kraków Airport wpisuje się w priorytet 5 „Krakowski Obszar Metropolitalny” (działanie 5.3.: Rozwój zintegrowanego transportu metropolitalnego). Jego podstawowym celem jest wzmocnienie pozycji Krakowskiego Ośrodka Metropolitalnego na arenie europejskiej.

 

Rozwój Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego (KOM) to jeden z najistotniejszych czynników służących podniesieniu konkurencyjności regionu Małopolskiego. Ważne jest wyposażenie obszaru w odpowiedniej jakości infrastrukturę i obiekty, bez których pełnienie funkcji metropolitalnych na wysokim poziomie jest bardzo utrudnione.

 
Aby umożliwić łatwy dostęp do KOM, a tym samym rozwój obszaru w wymiarze społecznym i gospodarczym, krakowskie lotnisko realizować będzie projekt dotyczący budowy wewnętrznego układu komunikacyjnego Portu. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013.

 

 

 

 

  • Numer projektu: MRPO.05.03.02-12-197/13
  • Data podpisania umowy na dofinansowanie: 28 stycznia 2014 r.
  • Całkowita wartość projektu wynosi: 39 105 271,21 PLN
  • Całkowita wartość wydatków kwalifikowalnych: 30791589,04 PLN
  • Dofinansowanie w kwocie nieprzekraczającej: 23 401 607,66 PLN.
  • Data podpisania umowy z Generalnym Wykonawcą: 11 kwietnia 2013 r.
  • Generalny Wykonawca: ASTALDI S.p.A.


Celem głównym projektu jest zapewnienie szybkiej i sprawnej komunikacji w obrębie Kraków Airport i na drogach wjazdowych do niego poprzez budowę i przebudowę wewnętrznego układu komunikacyjnego, dostosowanego do obsługi rosnącej liczby pasażerów oraz zapewniającego integrację różnych środków transportu.

Przedmiotem projektu jest realizacja trzech zadań:

  • budowa i przebudowa wewnętrznego układu komunikacyjnego,
  • budowa przystanku kolejowego,
  • budowa pieszej kładki komunikacyjnej.


Kraków Airport pełni istotną rolę w całym węźle komunikacyjnym kraju, dlatego też inwestycje mające na celu podniesienie efektywności oraz jakości świadczonych tam usług należą do kluczowych inwestycji w Polsce w zakresie rozbudowy lotnisk.