krakowairport.pl

Prezes Kraków Airport o skutkach pandemii dla lotniska

Z powodu pandemii koronawirusa SARS-Cov-2 znaleźliśmy się w rzeczywistości, którą z pewnością można określić jako największy kryzys światowy ostatnich dekad. Pandemia to nie tylko obawa o zdrowie i życie naszych bliskich, ale też już odczuwalna znaczna recesja gospodarcza, która z wielką siłą uderzyła w branżę lotniczą i bezpośrednio z nią powiązaną branżę turystyczną.


Od momentu wybuchu epidemii monitorujemy sytuację, ściśle współpracujemy ze służbami państwowymi i stosujemy się do wszelkich zaleceń europejskich i światowych organizacji zajmujących się ochroną zdrowia i życia.


Zamknięcie w połowie marca granic i wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego, poskutkowało całkowitym wstrzymaniem komercyjnych połączeń lotniczych. Jednocześnie, jako lotnisko wojskowe współużytkowane przez lotnictwo cywilne, jesteśmy nadal zobligowani do zapewnienia ciągłości funkcjonowania lotniska, z uwagi na jego wyjątkowy charakter.


To wszystko diametralnie wpływa na codzienne funkcjonowanie Kraków Airport i wymaga poważnych przeobrażeń, w tym między innymi zmiany modelu pracy pracowników zatrudnionych w Spółce. Bo lotnisko to przede wszystkim pracujący w nim ludzie, często Państwa bliscy lub sąsiedzi, którzy pełni pasji i zaangażowania traktują swoją pracę jak służbę.


Czujemy, że wsparcie pracowników i ich bliskich jest obecnie naszym najwyższym priorytetem. Nasza uwaga skupiona jest na utrzymaniu zatrudnienia i zapewnieniu pracownikom bezpieczeństwa, zarówno życia i zdrowia, jak również finansowego. To czas na strategiczne myślenie, odpowiedzialność za zdrowie i przyszłość całej drużyny Kraków Airport. Tutaj potrzebna jest rozwaga, powściągliwość i długoterminowa optyka.


Dlatego zdecydowaliśmy się wstrzymać dotychczasowe działania Spółki w zakresie zaangażowania społecznego, takie jak programy grantowe „Wspieramy Sąsiadów” i „Blisko Lotniska”. To dla nas niezwykle trudna decyzja, bowiem część z tych inicjatyw realizowaliśmy wspólnie z Państwem od ponad dekady i wiemy, jak duże znaczenie miały one na rozwój sąsiadujących z lotniskiem gmin. Nie wiemy ile potrwa obecna sytuacja, jak zmienią się trendy w turystyce i branży lotniczej, ale w obliczu tego wyzwania, zdajemy sobie sprawę, że pomaganie kosztem własnej drużyny nikomu obecnie nie służy. Liczymy, że nasza decyzja spotka się z Państwa zrozumieniem.
Jednocześnie zapewniamy, że wszelkie procesy inwestycyjne niezbędne dla zagwarantowania bezpieczeństwa operacji lotniczych i zachowania ciągłości operacyjnej krakowskiego lotniska, są nadal kontynuowane.
Wszyscy mierzymy się teraz ze swoimi lękami, mamy różne życiowe sytuacje i problemy.


To czas by pokazać naszą solidarność jako społeczeństwo. Dlatego w miarę możliwości, wspólnie ze spółkami zależnymi MPL Services i Kraków Airport Hotel, angażujemy się w walkę z pandemią poprzez wsparcie wolontariuszy, strażaków, harcerzy, sióstr zakonnych oraz będących na pierwszej linii frontu lekarzy i pielęgniarek. Przez cały kwiecień, codziennie do Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie oraz Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego w Krakowie dostarczamy 90 obiadów dla personelu medycznego. Przekazujemy maseczki, rękawiczki i środki dezynfekcji dla seniorów w domach opieki społecznej oraz dla ochotniczych straży pożarnych w powiecie krakowskim. Postanowiliśmy również wesprzeć dzieci z Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Prokocimiu, dbając o zabezpieczenie zdrowia najmłodszych pacjentów.


Życzę Państwu dużo zdrowia i wierzę, że w niedalekiej przyszłości wspólnie odbudujemy siłę naszego regionu, który w dużej mierze opiera się na turystyce.


Z poważaniem
Radosław Włoszek
Prezes Zarządu Kraków Airport


#BiznesReagujeOdpowiedzialnie #WeAreAviation #flyKRK