krakowairport.pl

18.0 °CClear skiesLocal time: 21:46More
string(7034) " 153/A/NBP/2020 2020-08-07 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1197 dolar amerykaski 1 USD 3,7302 dolar australijski 1 AUD 2,6912 dolar Hongkongu 1 HKD 0,4813 dolar kanadyjski 1 CAD 2,7937 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,4824 dolar singapurski 1 SGD 2,7214 euro 1 EUR 4,4139 forint (Wgry) 100 HUF 1,2750 frank szwajcarski 1 CHF 4,0856 funt szterling 1 GBP 4,8878 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1349 jen (Japonia) 100 JPY 3,5324 korona czeska 1 CZK 0,1678 korona duska 1 DKK 0,5925 korona islandzka 100 ISK 2,7552 korona norweska 1 NOK 0,4142 korona szwedzka 1 SEK 0,4280 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,5916 lej rumuski 1 RON 0,9124 lew (Bugaria) 1 BGN 2,2568 lira turecka 1 TRY 0,5063 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,0943 peso chilijskie 100 CLP 0,4822 peso filipiskie 1 PHP 0,0761 peso meksykaskie 1 MXN 0,1658 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2118 real (Brazylia) 1 BRL 0,6995 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,8902 rubel rosyjski 1 RUB 0,0507 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,5505 rupia indyjska 100 INR 4,9782 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3147 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5359 SDR (MFW) 1 XDR 5,2657 "
4,89 PLN 4,41 PLN 3,73 PLN

Dlaczego Kraków Airport nie bierze pod uwagę przebudowy istniejącej drogi startowej, wstrzymania działalności lotniska i przeniesienia ruchu lotniczego do innych portów lotniczych ?

Wstrzymanie działalności lotniska spowodowałoby nieodwracalne konsekwencje ekonomiczne, społeczne, gospodarcze, zarówno dla samego lotniska, jak i dla regionu oraz lokalnej społeczności. Taka sytuacja spowodowałaby przerwanie wykonywania operacji lotniczych i przeniesienie się przewoźników na inne lotniska. To stanowiłoby zagrożenie dla trwałości funkcjonowania portu, a powrót do obecnej siatki połączeń mógłby okazać się niemożliwy.

 

Utrata połączeń miałaby także negatywny wpływ na rozwój całego regionu. Lotnisko to przedsiębiorstwo, którego klientami są linie lotnicze i pasażerowie, ale także podmioty nie będące bezpośrednio użytkownikami lotniska. Lokalne samorządy opierają swój rozwój na funkcjonowaniu lotniska. Turystyka, outsourcing, przemysł spotkań, są w Krakowie na światowym poziomie. Dzięki bliskości Kraków Airport branże te swobodnie kooperują z cały światem.

 

Dodatkowo, koszt wyburzenia pasa startowego i wybudowania nowej drogi startowej w śladzie obecnie użytkowanej jest przedsięwzięciem dużo kosztowniejszym niż rozwiązanie proponowane przez Kraków Airport – czyli budowa nowej drogi startowej w wariancie północnym lub centralnym.