krakowairport.pl

27.0 °CFairLocal time: 12:30More
string(7034) " 129/A/NBP/2020 2020-07-06 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1274 dolar amerykaski 1 USD 3,9588 dolar australijski 1 AUD 2,7564 dolar Hongkongu 1 HKD 0,5108 dolar kanadyjski 1 CAD 2,9236 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,5897 dolar singapurski 1 SGD 2,8419 euro 1 EUR 4,4697 forint (Wgry) 100 HUF 1,2667 frank szwajcarski 1 CHF 4,2020 funt szterling 1 GBP 4,9449 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1461 jen (Japonia) 100 JPY 3,6803 korona czeska 1 CZK 0,1674 korona duska 1 DKK 0,5999 korona islandzka 100 ISK 2,8560 korona norweska 1 NOK 0,4203 korona szwedzka 1 SEK 0,4268 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,5918 lej rumuski 1 RON 0,9240 lew (Bugaria) 1 BGN 2,2853 lira turecka 1 TRY 0,5763 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1498 peso chilijskie 100 CLP 0,4933 peso filipiskie 1 PHP 0,0802 peso meksykaskie 1 MXN 0,1776 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2324 real (Brazylia) 1 BRL 0,7449 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9243 rubel rosyjski 1 RUB 0,0552 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,7321 rupia indyjska 100 INR 5,2993 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3314 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5628 SDR (MFW) 1 XDR 5,4903 "
4,94 PLN 4,47 PLN 3,96 PLN

Europejski certyfikat dla EPKK

Publish date

17.05

2016

Krakowskie lotnisko jako pierwsze z czołowych polskich portów lotniczych z sukcesem zakończyło proces konwersji certyfikatu lotniska użytku publicznego. 

16 maja 2016 r. Piotr Ołowski, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego wręczył Radosławowi Włoszkowi, p.o. prezesa Zarządu Kraków Airport Europejski Certyfikat Lotniska Użytku Publicznego dla Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice Sp. z o.o. Certyfikat wydany przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego jest dokumentem, który potwierdza spełnienie wymagań oraz zdolność zarządzającego lotniskiem do bezpiecznego wykonywania działalności lotniczej.

 

Wejście w życie przepisów unijnych Rozporządzenia (UE) NR 139/2014 z dnia 12 lutego 2014 r. ustanawiającego wymagania oraz procedury administracyjne dla lotnisk oraz z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 wprowadziło nowy, jednolity w Unii Europejskiej system certyfikacji. Obowiązujące przepisy implementują m.in. najnowsze standardy i najlepsze praktyki Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), a przy tym umożliwiają dostosowywanie zasobów, procedur i inwestycji w infrastrukturę do rzeczywistych potrzeb portu lotniczego, wynikających z wielkości obsługiwanego ruchu lotniczego i jego charakteru. Posiadanie przez lotnisko certyfikatu zwiększa jego wiarygodność dla linii lotniczych.
 
W grudniu 2015 r. na krakowskim lotnisku rozpoczął się proces konwersji certyfikatu na zgodny z wymaganiami UE. Konwersję certyfikatu poprzedziły wielomiesięczne prace związane z opracowaniem  nowych procedur zarządzania. Opracowany został nowy System Zarządzania Bezpieczeństwem, obejmujący: politykę bezpieczeństwa, procesy identyfikacji zagrożeń, oceny ryzyka, programy łagodzenia ryzyka, zarządzanie zmianą oraz monitorowanie. Istotnym elementem było także precyzyjne określenie odpowiedzialności za poszczególne obszary oraz kwalifikacje personelu – na działalność lotniska składa się praca ponad 100 odrębnych podmiotów współdziałających w zakresie bezpieczeństwa.