krakowairport.pl

12.0 °CrozpogodzeniaCzas lokalny: 12:50Więcej
string(7034) " 213/A/NBP/2020 2020-10-30 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1270 dolar amerykaski 1 USD 3,9563 dolar australijski 1 AUD 2,7862 dolar Hongkongu 1 HKD 0,5104 dolar kanadyjski 1 CAD 2,9706 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,6257 dolar singapurski 1 SGD 2,8997 euro 1 EUR 4,6188 forint (Wgry) 100 HUF 1,2560 frank szwajcarski 1 CHF 4,3197 funt szterling 1 GBP 5,1269 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1391 jen (Japonia) 100 JPY 3,7887 korona czeska 1 CZK 0,1691 korona duska 1 DKK 0,6202 korona islandzka 100 ISK 2,7959 korona norweska 1 NOK 0,4150 korona szwedzka 1 SEK 0,4451 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,6100 lej rumuski 1 RON 0,9477 lew (Bugaria) 1 BGN 2,3615 lira turecka 1 TRY 0,4738 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1582 peso chilijskie 100 CLP 0,5125 peso filipiskie 1 PHP 0,0817 peso meksykaskie 1 MXN 0,1856 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2429 real (Brazylia) 1 BRL 0,6846 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9522 rubel rosyjski 1 RUB 0,0500 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,7052 rupia indyjska 100 INR 5,3093 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3489 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5917 SDR (MFW) 1 XDR 5,5722 "
5,13 PLN 4,62 PLN 3,96 PLN

Europejski certyfikat dla EPKK

Data Publikacji

17.05

2016

Krakowskie lotnisko jako pierwsze z czołowych polskich portów lotniczych z sukcesem zakończyło proces konwersji certyfikatu lotniska użytku publicznego. 

16 maja 2016 r. Piotr Ołowski, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego wręczył Radosławowi Włoszkowi, p.o. prezesa Zarządu Kraków Airport Europejski Certyfikat Lotniska Użytku Publicznego dla Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice Sp. z o.o. Certyfikat wydany przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego jest dokumentem, który potwierdza spełnienie wymagań oraz zdolność zarządzającego lotniskiem do bezpiecznego wykonywania działalności lotniczej.

 

Wejście w życie przepisów unijnych Rozporządzenia (UE) NR 139/2014 z dnia 12 lutego 2014 r. ustanawiającego wymagania oraz procedury administracyjne dla lotnisk oraz z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 wprowadziło nowy, jednolity w Unii Europejskiej system certyfikacji. Obowiązujące przepisy implementują m.in. najnowsze standardy i najlepsze praktyki Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), a przy tym umożliwiają dostosowywanie zasobów, procedur i inwestycji w infrastrukturę do rzeczywistych potrzeb portu lotniczego, wynikających z wielkości obsługiwanego ruchu lotniczego i jego charakteru. Posiadanie przez lotnisko certyfikatu zwiększa jego wiarygodność dla linii lotniczych.
 
W grudniu 2015 r. na krakowskim lotnisku rozpoczął się proces konwersji certyfikatu na zgodny z wymaganiami UE. Konwersję certyfikatu poprzedziły wielomiesięczne prace związane z opracowaniem  nowych procedur zarządzania. Opracowany został nowy System Zarządzania Bezpieczeństwem, obejmujący: politykę bezpieczeństwa, procesy identyfikacji zagrożeń, oceny ryzyka, programy łagodzenia ryzyka, zarządzanie zmianą oraz monitorowanie. Istotnym elementem było także precyzyjne określenie odpowiedzialności za poszczególne obszary oraz kwalifikacje personelu – na działalność lotniska składa się praca ponad 100 odrębnych podmiotów współdziałających w zakresie bezpieczeństwa.