krakowairport.pl

13.0 °CpogodnieCzas lokalny: 20:10Więcej
string(7034) " 136/A/NBP/2020 2020-07-15 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1242 dolar amerykaski 1 USD 3,9117 dolar australijski 1 AUD 2,7389 dolar Hongkongu 1 HKD 0,5047 dolar kanadyjski 1 CAD 2,8806 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,5634 dolar singapurski 1 SGD 2,8171 euro 1 EUR 4,4738 forint (Wgry) 100 HUF 1,2642 frank szwajcarski 1 CHF 4,1677 funt szterling 1 GBP 4,9309 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1442 jen (Japonia) 100 JPY 3,6590 korona czeska 1 CZK 0,1680 korona duska 1 DKK 0,6009 korona islandzka 100 ISK 2,8031 korona norweska 1 NOK 0,4195 korona szwedzka 1 SEK 0,4320 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,5942 lej rumuski 1 RON 0,9235 lew (Bugaria) 1 BGN 2,2874 lira turecka 1 TRY 0,5697 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1391 peso chilijskie 100 CLP 0,4974 peso filipiskie 1 PHP 0,0792 peso meksykaskie 1 MXN 0,1752 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2354 real (Brazylia) 1 BRL 0,7286 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9176 rubel rosyjski 1 RUB 0,0553 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,6815 rupia indyjska 100 INR 5,2069 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3258 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5596 SDR (MFW) 1 XDR 5,4497 "
4,93 PLN 4,47 PLN 3,91 PLN

Projekty w realizacji

Projekt realizowany w Kraków Airport wpisuje się w priorytet 5 „Krakowski Obszar Metropolitalny” (działanie 5.3.: Rozwój zintegrowanego transportu metropolitalnego). Jego podstawowym celem jest wzmocnienie pozycji Krakowskiego Ośrodka Metropolitalnego na arenie europejskiej.

 

Rozwój Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego (KOM) to jeden z najistotniejszych czynników służących podniesieniu konkurencyjności regionu Małopolskiego. Ważne jest wyposażenie obszaru w odpowiedniej jakości infrastrukturę i obiekty, bez których pełnienie funkcji metropolitalnych na wysokim poziomie jest bardzo utrudnione.

 
Aby umożliwić łatwy dostęp do KOM, a tym samym rozwój obszaru w wymiarze społecznym i gospodarczym, krakowskie lotnisko realizować będzie projekt dotyczący budowy wewnętrznego układu komunikacyjnego Portu. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013.

 

 

 

 

  • Numer projektu: MRPO.05.03.02-12-197/13
  • Data podpisania umowy na dofinansowanie: 28 stycznia 2014 r.
  • Całkowita wartość projektu wynosi: 39 105 271,21 PLN
  • Całkowita wartość wydatków kwalifikowalnych: 30791589,04 PLN
  • Dofinansowanie w kwocie nieprzekraczającej: 23 401 607,66 PLN.
  • Data podpisania umowy z Generalnym Wykonawcą: 11 kwietnia 2013 r.
  • Generalny Wykonawca: ASTALDI S.p.A.


Celem głównym projektu jest zapewnienie szybkiej i sprawnej komunikacji w obrębie Kraków Airport i na drogach wjazdowych do niego poprzez budowę i przebudowę wewnętrznego układu komunikacyjnego, dostosowanego do obsługi rosnącej liczby pasażerów oraz zapewniającego integrację różnych środków transportu.

Przedmiotem projektu jest realizacja trzech zadań:

  • budowa i przebudowa wewnętrznego układu komunikacyjnego,
  • budowa przystanku kolejowego,
  • budowa pieszej kładki komunikacyjnej.


Kraków Airport pełni istotną rolę w całym węźle komunikacyjnym kraju, dlatego też inwestycje mające na celu podniesienie efektywności oraz jakości świadczonych tam usług należą do kluczowych inwestycji w Polsce w zakresie rozbudowy lotnisk.