krakowairport.pl

13.0 °CpogodnieCzas lokalny: 19:49Więcej
string(7034) " 136/A/NBP/2020 2020-07-15 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1242 dolar amerykaski 1 USD 3,9117 dolar australijski 1 AUD 2,7389 dolar Hongkongu 1 HKD 0,5047 dolar kanadyjski 1 CAD 2,8806 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,5634 dolar singapurski 1 SGD 2,8171 euro 1 EUR 4,4738 forint (Wgry) 100 HUF 1,2642 frank szwajcarski 1 CHF 4,1677 funt szterling 1 GBP 4,9309 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1442 jen (Japonia) 100 JPY 3,6590 korona czeska 1 CZK 0,1680 korona duska 1 DKK 0,6009 korona islandzka 100 ISK 2,8031 korona norweska 1 NOK 0,4195 korona szwedzka 1 SEK 0,4320 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,5942 lej rumuski 1 RON 0,9235 lew (Bugaria) 1 BGN 2,2874 lira turecka 1 TRY 0,5697 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1391 peso chilijskie 100 CLP 0,4974 peso filipiskie 1 PHP 0,0792 peso meksykaskie 1 MXN 0,1752 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2354 real (Brazylia) 1 BRL 0,7286 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9176 rubel rosyjski 1 RUB 0,0553 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,6815 rupia indyjska 100 INR 5,2069 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3258 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5596 SDR (MFW) 1 XDR 5,4497 "
4,93 PLN 4,47 PLN 3,91 PLN

Airside

Przebudowa dróg kołowania i płaszczyzn postojowych

 

Inwestycje prowadzone w strefie operacyjnej lotniska, obejmowały przebudowę dróg kołowania Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Golf, i Fokstrot oraz rozbudowę płaszczyzn postojowych. Dzięki rozbudowie płyty postojowej, port zwiększył dostępną liczbę stanowisk postojowych o 5, co pozwoliło na równoczesne stacjonowanie 22 statków powietrznych o kodzie referencyjnym C (jak np. Boeing 737-800). Zadanie to dotyczyło części wschodniej płyty i powiązane zostało bezpośrednio z inwestycją budowy drogi kołowania z płaszczyzny postojowej w części północno-wschodniej (łącznik) wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Zmienił się również układ płyty postojowej i wszystkie stanowiska mają teraz więcej przestrzeni, co ułatwi obsługę parkujących samolotów oraz ich tankowanie. Obszar objęty zrealizowanymi inwestycjami to 200 000 m2, z tego blisko 90% zrealizowane zostało w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności. Ostatnim etapem robót jest przebudowa skrzyżowania drogi Charlie i Bravo.

 

Wszystkie prowadzone prace miały za zadanie zwiększenie nośności nawierzchni lotniskowych, przez co osiągnięta została poprawa bezpieczeństwa i standardu obsługi statków powietrznych.

 

Z uwagi na konieczność optymalnego rozwiązania etapowania remontów i rozbudowy nawierzchni lotniskowych koniecznym było dostosowanie istniejącej drogi kołowania Charlie do szerokości odpowiedniej dla samolotów klasy C, w odpowiadającej jej klasie PCN. Zrealizowanie tej inwestycji pozwoliło na zwiększenie możliwości operacyjnych lotniska przez polepszenie przepustowości układu dróg kołowania.

 

Wszystkie prace przebiegały etapowo, przy zachowaniu ciągłej obsługi ruchu statków powietrznych, bez ograniczania operacji lotniczych.

 

Budowa nowej wieży kontroli lotów

 

Inwestycja zrealizowana przez Polska Agencję Żeglugi Powietrznej, miała na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu lotniczego poprzez zapewnienie odpowiednich warunków pracy służb kontroli ruchu lotniczego. W nowej wieży kontroli lotniska prowadzona jest służba kontroli zbliżania (APP), kontroli lotniska (TWR) oraz FIS, czyli służba informacji powietrznej. Całkowita wysokość budynku to 45,21 m, a najnowocześniejsza w Polsce sala operacyjna położona jest na wysokości 38,68 m.