krakowairport.pl

11.0 °CprzejaśnieniaCzas lokalny: 11:35Więcej
string(7034) " 213/A/NBP/2020 2020-10-30 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1270 dolar amerykaski 1 USD 3,9563 dolar australijski 1 AUD 2,7862 dolar Hongkongu 1 HKD 0,5104 dolar kanadyjski 1 CAD 2,9706 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,6257 dolar singapurski 1 SGD 2,8997 euro 1 EUR 4,6188 forint (Wgry) 100 HUF 1,2560 frank szwajcarski 1 CHF 4,3197 funt szterling 1 GBP 5,1269 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1391 jen (Japonia) 100 JPY 3,7887 korona czeska 1 CZK 0,1691 korona duska 1 DKK 0,6202 korona islandzka 100 ISK 2,7959 korona norweska 1 NOK 0,4150 korona szwedzka 1 SEK 0,4451 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,6100 lej rumuski 1 RON 0,9477 lew (Bugaria) 1 BGN 2,3615 lira turecka 1 TRY 0,4738 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1582 peso chilijskie 100 CLP 0,5125 peso filipiskie 1 PHP 0,0817 peso meksykaskie 1 MXN 0,1856 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2429 real (Brazylia) 1 BRL 0,6846 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9522 rubel rosyjski 1 RUB 0,0500 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,7052 rupia indyjska 100 INR 5,3093 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3489 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5917 SDR (MFW) 1 XDR 5,5722 "
5,13 PLN 4,62 PLN 3,96 PLN

Czy Kraków Airport zamierza wykupywać nieruchomości z myślą o budowie nowej drogi startowej?

Planowane przedsięwzięcie spowoduje konieczność zajęcia nowych terenów wokół istniejącego lotniska, a skala potencjalnego pozyskiwania nieruchomości uzależniona jest od wyboru wariantu przeznaczonego do realizacji. W przypadku wyboru wariantu północnego, proponowanego przez Kraków Airport, nowa droga startowa będzie zlokalizowana na terenie należącym obecnie do lotniska, co znacząco ogranicza skalę potencjalnego pozyskiwania nieruchomości. Zestawienie działek ewidencyjnych, na których przewiduje się realizację nowej inwestycji w wariancie północnym, proponowanym przez Kraków Airport, znajduje się w złożonym do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, raporcie oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Raport o oddziaływaniu na środowisko budowy nowej drogi startowej na lotnisku Kraków-Balice do pobrania/wglądu tutaj. Jeżeli inwestycja byłaby realizowana w oparciu o wariant centralny skala potencjalnego pozyskiwania nieruchomości byłaby większa, gdyż położenie drogi startowej wykraczałoby poza teren będący dziś w dyspozycji lotniska. W obydwu przypadkach port lotniczy będzie dążyć do pozyskania potrzebnych gruntów w porozumieniu z ich dysponentami.