krakowairport.pl

16.0 °CprzejaśnieniaCzas lokalny: 08:26Więcej
string(7034) " 208/A/NBP/2020 2020-10-23 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1236 dolar amerykaski 1 USD 3,8665 dolar australijski 1 AUD 2,7623 dolar Hongkongu 1 HKD 0,4989 dolar kanadyjski 1 CAD 2,9453 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,5877 dolar singapurski 1 SGD 2,8511 euro 1 EUR 4,5772 forint (Wgry) 100 HUF 1,2577 frank szwajcarski 1 CHF 4,2732 funt szterling 1 GBP 5,0608 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1367 jen (Japonia) 100 JPY 3,6956 korona czeska 1 CZK 0,1685 korona duska 1 DKK 0,6152 korona islandzka 100 ISK 2,7825 korona norweska 1 NOK 0,4191 korona szwedzka 1 SEK 0,4413 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,6041 lej rumuski 1 RON 0,9387 lew (Bugaria) 1 BGN 2,3403 lira turecka 1 TRY 0,4849 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1452 peso chilijskie 100 CLP 0,4965 peso filipiskie 1 PHP 0,0799 peso meksykaskie 1 MXN 0,1849 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2386 real (Brazylia) 1 BRL 0,6913 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9301 rubel rosyjski 1 RUB 0,0507 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,6374 rupia indyjska 100 INR 5,2518 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3428 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5795 SDR (MFW) 1 XDR 5,4932 "
5,06 PLN 4,58 PLN 3,87 PLN

Czy przewiduje się wysiedlenia właścicieli nieruchomości sąsiadujących z lotniskiem?

Planowane przedsięwzięcie spowoduje konieczność zajęcia nowych terenów wokół istniejącego lotniska, a skala potencjalnego pozyskiwania nieruchomości uzależniona jest od wyboru wariantu przeznaczonego do realizacji. Port lotniczy będzie dążyć do pozyskania potrzebnych gruntów w porozumieniu z ich dysponentami. Dopiero gdyby to okazało się niemożliwe - wówczas konieczne okażą się wywłaszczenia na zasadach określonych w przepisach prawa.


Port lotniczy opracował plan zakupu nieruchomości potrzebnych do wybudowania pomocy nawigacyjnych niezbędnych do wykonywania operacji lotniczych. Nawiązaliśmy już dialog z właścicielami nieruchomości niezbędnych do realizacji inwestycji i rozpoczęliśmy rozmowy na temat ich zakupu. W naszej opinii jest to rozwiązanie najlepsze zarówno dla dysponentów tych nieruchomości, jak i z perspektywy inwestora. Pozwoli uniknąć ograniczeń w użytkowaniu nieruchomości związanych z instalacją niezbędnej infrastruktury i jednocześnie da dłuższą perspektywę czasową, potrzebną do wyboru nowych ośrodków życia i/lub nowych miejsc do prowadzenia działalności gospodarczej lub rolnej.