krakowairport.pl

19.0 °CprzejaśnieniaCzas lokalny: 17:08Więcej
string(7034) " 130/A/NBP/2020 2020-07-07 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1272 dolar amerykaski 1 USD 3,9689 dolar australijski 1 AUD 2,7488 dolar Hongkongu 1 HKD 0,5121 dolar kanadyjski 1 CAD 2,9221 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,5885 dolar singapurski 1 SGD 2,8432 euro 1 EUR 4,4710 forint (Wgry) 100 HUF 1,2639 frank szwajcarski 1 CHF 4,2027 funt szterling 1 GBP 4,9496 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1475 jen (Japonia) 100 JPY 3,6859 korona czeska 1 CZK 0,1673 korona duska 1 DKK 0,5999 korona islandzka 100 ISK 2,8478 korona norweska 1 NOK 0,4193 korona szwedzka 1 SEK 0,4265 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,5923 lej rumuski 1 RON 0,9240 lew (Bugaria) 1 BGN 2,2860 lira turecka 1 TRY 0,5779 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1454 peso chilijskie 100 CLP 0,4965 peso filipiskie 1 PHP 0,0801 peso meksykaskie 1 MXN 0,1753 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2316 real (Brazylia) 1 BRL 0,7410 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9279 rubel rosyjski 1 RUB 0,0551 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,7486 rupia indyjska 100 INR 5,2977 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3315 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5650 SDR (MFW) 1 XDR 5,4919 "
4,95 PLN 4,47 PLN 3,97 PLN

Jaki wpływ na zmianę klimatu akustycznego wokół lotniska będzie miało wybudowanie nowej drogi startowej?

Nowa droga startowa zastąpi dotychczas użytkowaną. Sam fakt jej wybudowania, zwłaszcza w wariancie północnym, nie będzie prowadzić do istotnych zmian klimatu akustycznego panującego wokół lotniska. Ten jest zależny przede wszystkim od wielkości ruchu, rodzaju statków powietrznych wykonujących operacje lotnicze, a także charakteru procedur operacji startów i lądowań przygotowywanych przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej. Dzięki zastosowaniu nowych urządzeń oraz najnowocześniejszych systemów naprowadzania wzrośnie poziom bezpieczeństwa, a oddziaływanie akustyczne będzie kontrolowane w większym stopniu. Ponadto nowe rozwiązania stosowane w konstrukcjach współczesnych samolotów znacznie ograniczają poziom uciążliwości akustycznych

 

W przypadku realizacji wariantu rekomendowanego nieznacznie zmieni się obszar, gdzie odgłos lądujących i startujących samolotów będzie słyszalny. Jednak trzeba dodać, że nowa droga startowa będzie dłuższa od obecnej i do wykonania operacji startów/lądowań samoloty będą potrzebowały mniejszej mocy, z czym wiąże się zmniejszenie emisji dźwięku.