krakowairport.pl

12.0 °CrozpogodzeniaCzas lokalny: 13:21Więcej
string(7034) " 213/A/NBP/2020 2020-10-30 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1270 dolar amerykaski 1 USD 3,9563 dolar australijski 1 AUD 2,7862 dolar Hongkongu 1 HKD 0,5104 dolar kanadyjski 1 CAD 2,9706 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,6257 dolar singapurski 1 SGD 2,8997 euro 1 EUR 4,6188 forint (Wgry) 100 HUF 1,2560 frank szwajcarski 1 CHF 4,3197 funt szterling 1 GBP 5,1269 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1391 jen (Japonia) 100 JPY 3,7887 korona czeska 1 CZK 0,1691 korona duska 1 DKK 0,6202 korona islandzka 100 ISK 2,7959 korona norweska 1 NOK 0,4150 korona szwedzka 1 SEK 0,4451 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,6100 lej rumuski 1 RON 0,9477 lew (Bugaria) 1 BGN 2,3615 lira turecka 1 TRY 0,4738 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1582 peso chilijskie 100 CLP 0,5125 peso filipiskie 1 PHP 0,0817 peso meksykaskie 1 MXN 0,1856 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2429 real (Brazylia) 1 BRL 0,6846 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9522 rubel rosyjski 1 RUB 0,0500 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,7052 rupia indyjska 100 INR 5,3093 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3489 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5917 SDR (MFW) 1 XDR 5,5722 "
5,13 PLN 4,62 PLN 3,96 PLN

Jaki wpływ na zmianę klimatu akustycznego wokół lotniska będzie miało wybudowanie nowej drogi startowej?

Nowa droga startowa zastąpi dotychczas użytkowaną. Sam fakt jej wybudowania, zwłaszcza w wariancie północnym, nie będzie prowadzić do istotnych zmian klimatu akustycznego panującego wokół lotniska. Ten jest zależny przede wszystkim od wielkości ruchu, rodzaju statków powietrznych wykonujących operacje lotnicze, a także charakteru procedur operacji startów i lądowań przygotowywanych przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej. Dzięki zastosowaniu nowych urządzeń oraz najnowocześniejszych systemów naprowadzania wzrośnie poziom bezpieczeństwa, a oddziaływanie akustyczne będzie kontrolowane w większym stopniu. Ponadto nowe rozwiązania stosowane w konstrukcjach współczesnych samolotów znacznie ograniczają poziom uciążliwości akustycznych

 

W przypadku realizacji wariantu rekomendowanego nieznacznie zmieni się obszar, gdzie odgłos lądujących i startujących samolotów będzie słyszalny. Jednak trzeba dodać, że nowa droga startowa będzie dłuższa od obecnej i do wykonania operacji startów/lądowań samoloty będą potrzebowały mniejszej mocy, z czym wiąże się zmniejszenie emisji dźwięku.