krakowairport.pl

11.0 °Csłaba mżawkaCzas lokalny: 00:23Więcej
string(7034) " 192/A/NBP/2020 2020-10-01 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1218 dolar amerykaski 1 USD 3,8513 dolar australijski 1 AUD 2,7636 dolar Hongkongu 1 HKD 0,4969 dolar kanadyjski 1 CAD 2,8934 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,5528 dolar singapurski 1 SGD 2,8238 euro 1 EUR 4,5153 forint (Wgry) 100 HUF 1,2476 frank szwajcarski 1 CHF 4,1884 funt szterling 1 GBP 4,9391 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1359 jen (Japonia) 100 JPY 3,6473 korona czeska 1 CZK 0,1674 korona duska 1 DKK 0,6068 korona islandzka 100 ISK 2,7838 korona norweska 1 NOK 0,4144 korona szwedzka 1 SEK 0,4302 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,5973 lej rumuski 1 RON 0,9263 lew (Bugaria) 1 BGN 2,3086 lira turecka 1 TRY 0,4986 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1245 peso chilijskie 100 CLP 0,4906 peso filipiskie 1 PHP 0,0795 peso meksykaskie 1 MXN 0,1752 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2316 real (Brazylia) 1 BRL 0,6864 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9281 rubel rosyjski 1 RUB 0,0498 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,5961 rupia indyjska 100 INR 5,2580 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3308 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5671 SDR (MFW) 1 XDR 5,4284 "
4,94 PLN 4,52 PLN 3,85 PLN

Czarna lista przewoźników lotniczych

 

Wykaz przewoźników lotniczych objętych zakazem wykonywania połączeń oraz podlegającym ograniczeniom w wykonywania przewozów na terenie Unii Europejskiej dostępny jest pod tym linkiem oraz w punktach informacji lotniskowej w terminalu.

 

Organy ds. lotnictwa cywilnego państw członkowskich Unii Europejskiej mogą kontrolować statki powietrzne tylko tych linii lotniczych, które wykonują połączenia z lotniskami unijnymi. Ze względu na wyrywkowy charakter takich kontroli nie jest możliwa inspekcja wszystkich statków powietrznych lądujących na wszystkich lotniskach unijnych. Jeżeli więc dana linia lotnicza nie widnieje w wykazie, nie oznacza to automatycznie, że spełnia wymagane normy bezpieczeństwa. Jeżeli linia lotnicza, która została umieszczona we wspólnotowym wykazie, uważa, że spełnia wymagania techniczne nakładane przez obowiązujące międzynarodowe normy bezpieczeństwa, może wystąpić do Komisji o wszczęcie procedury wykreślenia jej z wykazu. Dołożono wszelkich starań w celu potwierdzenia dokładnej tożsamości wszystkich linii lotniczych we wspólnotowym wykazie, podając: jednoznaczne kody literowe nadane każdej z linii lotniczych przez ICAO, nazwę państwa wydającego certyfikat oraz numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (lub zezwolenia na prowadzenie działalności). Jednakże wszechstronna weryfikacja nie była możliwa we wszystkich wypadkach ze względu na całkowity brak informacji na temat niektórych linii lotniczych, które mogą prowadzić działalność na pograniczu powszechnie uznanego międzynarodowego systemu lotnictwa lub całkowicie poza nim. Nie można zatem wykluczyć, że istnieją firmy działające w dobrej wierze pod tą samą nazwą handlową, co linia lotnicza umieszczona we wspólnotowym wykazie.