krakowairport.pl

string(7034) " 015/A/NBP/2021 2021-01-25 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1247 dolar amerykaski 1 USD 3,7402 dolar australijski 1 AUD 2,8886 dolar Hongkongu 1 HKD 0,4825 dolar kanadyjski 1 CAD 2,9417 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,6950 dolar singapurski 1 SGD 2,8180 euro 1 EUR 4,5436 forint (Wgry) 100 HUF 1,2715 frank szwajcarski 1 CHF 4,2160 funt szterling 1 GBP 5,1141 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1327 jen (Japonia) 100 JPY 3,6035 korona czeska 1 CZK 0,1740 korona duska 1 DKK 0,6107 korona islandzka 100 ISK 2,8940 korona norweska 1 NOK 0,4407 korona szwedzka 1 SEK 0,4515 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,6005 lej rumuski 1 RON 0,9320 lew (Bugaria) 1 BGN 2,3231 lira turecka 1 TRY 0,5046 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1415 peso chilijskie 100 CLP 0,5140 peso filipiskie 1 PHP 0,0778 peso meksykaskie 1 MXN 0,1873 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2456 real (Brazylia) 1 BRL 0,6842 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9248 rubel rosyjski 1 RUB 0,0496 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,6678 rupia indyjska 100 INR 5,1256 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3391 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5772 SDR (MFW) 1 XDR 5,3906 "
5,11 PLN 4,54 PLN 3,74 PLN

Czarna lista przewoźników lotniczych

 

Wykaz przewoźników lotniczych objętych zakazem wykonywania połączeń oraz podlegającym ograniczeniom w wykonywania przewozów na terenie Unii Europejskiej dostępny jest pod tym linkiem oraz w punktach informacji lotniskowej w terminalu.

 

Organy ds. lotnictwa cywilnego państw członkowskich Unii Europejskiej mogą kontrolować statki powietrzne tylko tych linii lotniczych, które wykonują połączenia z lotniskami unijnymi. Ze względu na wyrywkowy charakter takich kontroli nie jest możliwa inspekcja wszystkich statków powietrznych lądujących na wszystkich lotniskach unijnych. Jeżeli więc dana linia lotnicza nie widnieje w wykazie, nie oznacza to automatycznie, że spełnia wymagane normy bezpieczeństwa. Jeżeli linia lotnicza, która została umieszczona we wspólnotowym wykazie, uważa, że spełnia wymagania techniczne nakładane przez obowiązujące międzynarodowe normy bezpieczeństwa, może wystąpić do Komisji o wszczęcie procedury wykreślenia jej z wykazu. Dołożono wszelkich starań w celu potwierdzenia dokładnej tożsamości wszystkich linii lotniczych we wspólnotowym wykazie, podając: jednoznaczne kody literowe nadane każdej z linii lotniczych przez ICAO, nazwę państwa wydającego certyfikat oraz numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (lub zezwolenia na prowadzenie działalności). Jednakże wszechstronna weryfikacja nie była możliwa we wszystkich wypadkach ze względu na całkowity brak informacji na temat niektórych linii lotniczych, które mogą prowadzić działalność na pograniczu powszechnie uznanego międzynarodowego systemu lotnictwa lub całkowicie poza nim. Nie można zatem wykluczyć, że istnieją firmy działające w dobrej wierze pod tą samą nazwą handlową, co linia lotnicza umieszczona we wspólnotowym wykazie.