krakowairport.pl

string(7034) " 187/A/NBP/2020 2020-09-24 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1229 dolar amerykaski 1 USD 3,8833 dolar australijski 1 AUD 2,7375 dolar Hongkongu 1 HKD 0,5011 dolar kanadyjski 1 CAD 2,8990 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,5357 dolar singapurski 1 SGD 2,8244 euro 1 EUR 4,5272 forint (Wgry) 100 HUF 1,2394 frank szwajcarski 1 CHF 4,1998 funt szterling 1 GBP 4,9467 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1375 jen (Japonia) 100 JPY 3,6866 korona czeska 1 CZK 0,1675 korona duska 1 DKK 0,6082 korona islandzka 100 ISK 2,8050 korona norweska 1 NOK 0,4063 korona szwedzka 1 SEK 0,4282 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,5994 lej rumuski 1 RON 0,9290 lew (Bugaria) 1 BGN 2,3147 lira turecka 1 TRY 0,5036 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1175 peso chilijskie 100 CLP 0,4958 peso filipiskie 1 PHP 0,0800 peso meksykaskie 1 MXN 0,1732 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2277 real (Brazylia) 1 BRL 0,6943 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9319 rubel rosyjski 1 RUB 0,0502 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,6082 rupia indyjska 100 INR 5,2547 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3309 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5689 SDR (MFW) 1 XDR 5,4509 "
4,95 PLN 4,53 PLN 3,88 PLN

Czarna lista przewoźników lotniczych

 

Wykaz przewoźników lotniczych objętych zakazem wykonywania połączeń oraz podlegającym ograniczeniom w wykonywania przewozów na terenie Unii Europejskiej dostępny jest pod tym linkiem oraz w punktach informacji lotniskowej w terminalu.

 

Organy ds. lotnictwa cywilnego państw członkowskich Unii Europejskiej mogą kontrolować statki powietrzne tylko tych linii lotniczych, które wykonują połączenia z lotniskami unijnymi. Ze względu na wyrywkowy charakter takich kontroli nie jest możliwa inspekcja wszystkich statków powietrznych lądujących na wszystkich lotniskach unijnych. Jeżeli więc dana linia lotnicza nie widnieje w wykazie, nie oznacza to automatycznie, że spełnia wymagane normy bezpieczeństwa. Jeżeli linia lotnicza, która została umieszczona we wspólnotowym wykazie, uważa, że spełnia wymagania techniczne nakładane przez obowiązujące międzynarodowe normy bezpieczeństwa, może wystąpić do Komisji o wszczęcie procedury wykreślenia jej z wykazu. Dołożono wszelkich starań w celu potwierdzenia dokładnej tożsamości wszystkich linii lotniczych we wspólnotowym wykazie, podając: jednoznaczne kody literowe nadane każdej z linii lotniczych przez ICAO, nazwę państwa wydającego certyfikat oraz numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (lub zezwolenia na prowadzenie działalności). Jednakże wszechstronna weryfikacja nie była możliwa we wszystkich wypadkach ze względu na całkowity brak informacji na temat niektórych linii lotniczych, które mogą prowadzić działalność na pograniczu powszechnie uznanego międzynarodowego systemu lotnictwa lub całkowicie poza nim. Nie można zatem wykluczyć, że istnieją firmy działające w dobrej wierze pod tą samą nazwą handlową, co linia lotnicza umieszczona we wspólnotowym wykazie.