krakowairport.pl

18.0 °Cokresami deszczmiestny čas: 12:52viac
string(7034) " 188/A/NBP/2020 2020-09-25 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1237 dolar amerykaski 1 USD 3,9016 dolar australijski 1 AUD 2,7585 dolar Hongkongu 1 HKD 0,5034 dolar kanadyjski 1 CAD 2,9213 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,5649 dolar singapurski 1 SGD 2,8383 euro 1 EUR 4,5477 forint (Wgry) 100 HUF 1,2545 frank szwajcarski 1 CHF 4,2095 funt szterling 1 GBP 4,9802 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1380 jen (Japonia) 100 JPY 3,7003 korona czeska 1 CZK 0,1681 korona duska 1 DKK 0,6108 korona islandzka 100 ISK 2,8107 korona norweska 1 NOK 0,4090 korona szwedzka 1 SEK 0,4282 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,6023 lej rumuski 1 RON 0,9319 lew (Bugaria) 1 BGN 2,3252 lira turecka 1 TRY 0,5154 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1216 peso chilijskie 100 CLP 0,4981 peso filipiskie 1 PHP 0,0805 peso meksykaskie 1 MXN 0,1765 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2316 real (Brazylia) 1 BRL 0,7081 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9363 rubel rosyjski 1 RUB 0,0507 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,6238 rupia indyjska 100 INR 5,3025 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3328 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5722 SDR (MFW) 1 XDR 5,4835 "
4,98 PLN 4,55 PLN 3,90 PLN

Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007-2013

Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice Sp. z o.o. (dalej: MPL) realizował inwestycje z zakresu priorytetu VI „Drogowa i lotnicza sieć TEN-t” (działanie 6.3 Rozwój sieci lotniczej TEN-t) i VIII „Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe” (działanie 8.4 Bezpieczeństwo i ochrona transportu lotniczego).

 
Projekty realizowane w ramach działania 6.3 skupiały się na poprawie dostępności komunikacyjnej Polski i połączeń międzyregionalnych poprzez rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T oraz poprawie połączeń komunikacyjnych głównych miast województw wschodniej Polski z pozostałą częścią kraju poprzez rozwój sieci drogowej na terenie tych województw.
Projekty realizowane w ramach działania 8.4 skupiały się na Poprawie stanu bezpieczeństwa oraz dostępności komunikacyjnej Polski i krajowych połączeń międzyregionalnych, położonych poza siecią TEN-T oraz wybranych odcinków dróg objętych tą siecią.
 
Więcej informacji na temat Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zajdziecie Państwo pod adresem: www.pois.gov.pl.
 
Działanie 6.3 - Rozwój sieci lotniczej TEN-t
W ramach działania 6.3 w MPL realizowane były dwa projekty:
  1. POIS.06.03.00-00-014/12, pn. „Port Lotniczy w Krakowie – rozbudowa istniejącego terminalu pasażerskiego”.

20 czerwca 2013 r. podpisano Umowę o dofinansowanie.
Koszt całkowity realizacji projektu: 396 877 174, 38  PLN.
Maksymalna wartość wydatków kwalifikowanych: 283 522 464, 25 PLN.
Kwota dofinansowania nie większa niż: 141 760 499, 40 PLN.

Projekt „Port Lotniczy w Krakowie – rozbudowa istniejącego terminalu pasażerskiego” był projektem inwestycyjnym polegającym na modernizacji i rozbudowie infrastruktury landside krakowskiego lotniska, w celu zwiększenia przepustowości portu lotniczego i umożliwienia obsługi przewidywanego ruchu pasażerskiego. W wyniku jego realizacji powierzchnia terminalu pasażerskiego Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice Sp. z o.o. („Kraków Airport”) wzrosła z niespełna 17 tys. m2 do prawie 55 tys. m.
 
11 kwietnia 2013 r. podpisano umowę z Generalnym Wykonawcą inwestycji - włoską firmą ASTALDI S.p.A. Natomiast za zaprojektowanie, dostawę i montaż systemu transportu i kontroli bagażu rejestrowanego odpowiada polska firma QumakS.A. Realizacja projektu zakończyła się 31 grudnia 2016 r.
 
Nowy terminal po integracji z przebudowanym istniejącym terminalem umożliwia sprawną obsługę ruchu pasażerskiego dla przylotów i odlotów samolotów. Nowy połączony terminal przystosowany jest do obsługi pasażerów i statków powietrznych rejsów regularnych i nieregularnych, w cyklu 24 godzinnym, 7 dni w tygodniu przez okres całego roku.
Celem ogólnym Projektu było zwiększenie przepustowości, bezpieczeństwa i standardu świadczonych usług w Kraków Airport do poziomu dostosowanego do wzrastającej liczby pasażerów i towarów.
Powyższy cel ogólny został osiągnięty poprzez realizację następujących celów szczegółowych:
  • wzrost całkowitej przepustowości Kraków Airport oraz zwiększenie przepustowości w godzinach szczytu;
  • zapewnienie komfortu pasażerów i wysokiego standardu obsługi pasażerów;
  • poprawa bezpieczeństwa pasażerów;
  • optymalizacja i skrócenie czasu realizacji operacji lotniczych.
 
Długoterminowe efekty realizacji Projektu będą źródłem korzyści dla mieszkańców Miasta Krakowa, regionu i kraju, a także zagranicznych pasażerów korzystających z Krakow Airport.
 
  1. POIS.06.03.00-00-012/11, pn. Port Lotniczy w Krakowie – rozbudowa istniejącej infrastruktury lotniskowej”.

Nazwa projektu: Port lotniczy w Krakowie – rozbudowa istniejącej infrastruktury lotniskowej.

Koszt całkowity realizacji projektu: 203 361 829,81 PLN

Maksymalna wartość wydatków kwalifikowanych: 155 829 417,91 PLN

Kwota dofinansowania nie większa niż: 77 914 708,81 PLN

 

6 listopada br podpisano z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę o dofinansowanie dla tego projektu.

 
Projekt „Port Lotniczy w Krakowie – rozbudowa istniejącej infrastruktury lotniskowej”  był projektem inwestycyjnym, polegającym na modernizacji i rozbudowie istniejącej infrastruktury airside lotniska w Krakowie, w celu zwiększenia przepustowości portu lotniczego i umożliwienia obsługi przewidywanego ruch pasażerskiego. W wyniku realizacji Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków – Balice Sp. z o.o. („Kraków Airport”)  dysponuje zmodernizowanymi nawierzchniami dróg kołowania oraz płyty postojowej samolotów o łącznej powierzchni 179 407 m2.
 
W ramach projektu przewidziano następujące zadania inwestycyjne:
  • budowa drogi kołowania z płaszczyzny postojowej w części północno-wschodniej ( Łącznik);
  • przebudowa dróg kołowania Alfa i Golf;
  • rozbudowa płaszczyzn w części północno- wschodniej;
  • przebudowa dróg kołowania Bravo i Fokstrot.
 
28 marca 2013 r. podpisano umowę Generalnym Wykonawcą, Konsorcjum firm w składzie:
Lider konsorcjum - Max Bögl Polska Sp. z o.o.
Partner konsorcjum - Max Bögl Bauunternehmung GmbH&Co. KG.
 
Realizacja projektu zakończyła się 31 grudnia 2015 r.
 
Celem ogólnym Projektu było zwiększenie przepustowości, bezpieczeństwa i standardu świadczonych usług w Kraków Airport do poziomu dostosowanego do wzrastającej liczby pasażerów i towarów.
Powyższy cel ogólny został osiągnięty poprzez realizację następujących celów szczegółowych:
  • wzrost całkowitej przepustowości Kraków Airport oraz zwiększenie przepustowości w godzinach szczytu;
  • zapewnienie komfortu pasażerów i wysokiego standardu obsługi pasażerów;
  • poprawa bezpieczeństwa pasażerów;
  • optymalizacja i skrócenie czasu realizacji operacji lotniczych.
 
Długoterminowe efekty realizacji Projektu będą źródłem korzyści dla mieszkańców Miasta Krakowa, regionu i kraju, a także zagranicznych pasażerów korzystających z Krakow Airport.
 
Działanie - 8.4 Bezpieczeństwo i ochrona transportu lotniczego

Projekty realizowane w ramach działania 8.4 skupiały się na Poprawie stanu bezpieczeństwa oraz dostępności komunikacyjnej Polski i krajowych połączeń międzyregionalnych, położonych poza siecią TEN-T oraz wybranych odcinków dróg objętych tą siecią.
 
W ramach działania 8.4 Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków – Balice Sp. z o.o. realizował pięć projektów, (szczegóły można znaleźć w tabeli Realizowane projekty).