krakowairport.pl

18.0 °Cokresami deszczmiestny čas: 13:39viac
string(7034) " 188/A/NBP/2020 2020-09-25 bat (Tajlandia) 1 THB 0,1237 dolar amerykaski 1 USD 3,9016 dolar australijski 1 AUD 2,7585 dolar Hongkongu 1 HKD 0,5034 dolar kanadyjski 1 CAD 2,9213 dolar nowozelandzki 1 NZD 2,5649 dolar singapurski 1 SGD 2,8383 euro 1 EUR 4,5477 forint (Wgry) 100 HUF 1,2545 frank szwajcarski 1 CHF 4,2095 funt szterling 1 GBP 4,9802 hrywna (Ukraina) 1 UAH 0,1380 jen (Japonia) 100 JPY 3,7003 korona czeska 1 CZK 0,1681 korona duska 1 DKK 0,6108 korona islandzka 100 ISK 2,8107 korona norweska 1 NOK 0,4090 korona szwedzka 1 SEK 0,4282 kuna (Chorwacja) 1 HRK 0,6023 lej rumuski 1 RON 0,9319 lew (Bugaria) 1 BGN 2,3252 lira turecka 1 TRY 0,5154 nowy izraelski szekel 1 ILS 1,1216 peso chilijskie 100 CLP 0,4981 peso filipiskie 1 PHP 0,0805 peso meksykaskie 1 MXN 0,1765 rand (Republika Poudniowej Afryki) 1 ZAR 0,2316 real (Brazylia) 1 BRL 0,7081 ringgit (Malezja) 1 MYR 0,9363 rubel rosyjski 1 RUB 0,0507 rupia indonezyjska 10000 IDR 2,6238 rupia indyjska 100 INR 5,3025 won poudniowokoreaski 100 KRW 0,3328 yuan renminbi (Chiny) 1 CNY 0,5722 SDR (MFW) 1 XDR 5,4835 "
4,98 PLN 4,55 PLN 3,90 PLN

Airside

Przebudowa dróg kołowania i płaszczyzn postojowych

 

Inwestycje prowadzone w strefie operacyjnej lotniska, obejmowały przebudowę dróg kołowania Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Golf, i Fokstrot oraz rozbudowę płaszczyzn postojowych. Dzięki rozbudowie płyty postojowej, port zwiększył dostępną liczbę stanowisk postojowych o 5, co pozwoliło na równoczesne stacjonowanie 22 statków powietrznych o kodzie referencyjnym C (jak np. Boeing 737-800). Zadanie to dotyczyło części wschodniej płyty i powiązane zostało bezpośrednio z inwestycją budowy drogi kołowania z płaszczyzny postojowej w części północno-wschodniej (łącznik) wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Zmienił się również układ płyty postojowej i wszystkie stanowiska mają teraz więcej przestrzeni, co ułatwi obsługę parkujących samolotów oraz ich tankowanie. Obszar objęty zrealizowanymi inwestycjami to 200 000 m2, z tego blisko 90% zrealizowane zostało w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności. Ostatnim etapem robót jest przebudowa skrzyżowania drogi Charlie i Bravo.

 

Wszystkie prowadzone prace miały za zadanie zwiększenie nośności nawierzchni lotniskowych, przez co osiągnięta została poprawa bezpieczeństwa i standardu obsługi statków powietrznych.

 

Z uwagi na konieczność optymalnego rozwiązania etapowania remontów i rozbudowy nawierzchni lotniskowych koniecznym było dostosowanie istniejącej drogi kołowania Charlie do szerokości odpowiedniej dla samolotów klasy C, w odpowiadającej jej klasie PCN. Zrealizowanie tej inwestycji pozwoliło na zwiększenie możliwości operacyjnych lotniska przez polepszenie przepustowości układu dróg kołowania.

 

Wszystkie prace przebiegały etapowo, przy zachowaniu ciągłej obsługi ruchu statków powietrznych, bez ograniczania operacji lotniczych.

 

Budowa nowej wieży kontroli lotów

 

Inwestycja zrealizowana przez Polska Agencję Żeglugi Powietrznej, miała na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu lotniczego poprzez zapewnienie odpowiednich warunków pracy służb kontroli ruchu lotniczego. W nowej wieży kontroli lotniska prowadzona jest służba kontroli zbliżania (APP), kontroli lotniska (TWR) oraz FIS, czyli służba informacji powietrznej. Całkowita wysokość budynku to 45,21 m, a najnowocześniejsza w Polsce sala operacyjna położona jest na wysokości 38,68 m.