krakowairport.pl

FAQ

  1. 1. Najczęściej zadawane pytania

    • Czy w bagażu podręcznym można przewieźć kanapki, napoje i ciasto?

      Suchy prowiant w postaci kanapek lub ciasta może być przewożony w bagażu podręcznym. Wszelkie napoje podlegają limitowi objętości opakowania do 100 ml. przy kontroli bezpieczeństwa, a maksymalna liczba opakowań z płynami na osobę to 10 sztuk mieszczących się w przeźroczystym woreczku strunowym.

    • Czy w bagażu podręcznym można przewieźć części samochodowe?

      Części samochodowe radzimy umieścić w bagażu rejestrowanym, ponieważ ze względów bezpieczeństwa, mogą nie zostać dopuszczone do wniesienia na pokład samolotu w bagażu podręcznym. W razie wątpliwości, prosimy o kontakt z informacją lotniskową (24h) pod nr tel.: +48 12 295 5800 lub +48 801 055 000 lub skontaktować się ze Służbą Ochrony Lotniska +48 12 639 3475.

    • Co to jest karta Kraków Airport Loyalty?

      Karta Kraków Airport Loyalty to karta lojalnościowa Kraków Airport, która umożliwia uzyskanie rabatów m.in. na parking wielopoziomowy i  terenowy. Karta jest dostępna dla wszystkich wylatujących pasażerów, bez względu na rodzaj połączenia.

       

      Kartę można dostać w biurze podróży oraz informacji lotniskowej, po wcześniejszym zarejestrowaniu pasażera do programu. Można również zarejestrować się samodzielnie do programu KAL. Wystarczy wejść  na stronę www.krakowairport/loyalty zarejestrować się, a karta zostanie wysłana drogą pocztową lub będzie gotowa do odebrania w punkcie informacji lotniskowej w dniu wylotu.

    • Lecę na dwutygodniowe wakacje, ile będzie mnie kosztowało pozostawienie samochodu na parkingu wielopoziomowym?

      Informacji o cenach, parkingach i rezerwacjach miejsc parkingowych udziela Biuro Obsługi Parkingu znajdujące się wewnątrz parkingu wielopoziomowego, czynne całą dobę (nr tel.: +48 (12) 639 3456).


      Dla pasażerów chcących skorzystać z parkingu wielopoziomowego, Kraków Airport przygotował program Kraków Airport Loyalty, który umożliwia uzyskanie rabatów m.in. na parking wielopoziomowy oraz zakupy w sklepach wolnocłowych. Więcej informacji o programie na stronie www.krakowairport/loyalty

    • Czy są oferty pracy na lotnisku? Gdzie mogę wysłać swoje CV i list motywacyjny?

      Aktualne oferty pracy, szkoleń, staży oraz praktyk w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków - Balice im. Jana Pawła II znajdują się na stronie www.krakowairport.pl w zakładce Lotnisko / Firma / Kariera.

       

      W Kraków Airport swoje usługi świadczą też firmy handlingowe, zajmujące się obsługą pasażerów oraz naziemną obsługą statków powietrznych, m.in.: Welcome Airport Services Sp z o.o. oraz LS Airport Services S.A. Oferty pracy wymienionych firm handlingowych można znaleźć na stronach internetowych: http://www.welcome-as.pl/pl oraz http://www.lsas.pl

    • Jaki jest najtańszy środek transportu, aby dotrzeć do centrum?

      Najtańszym środkiem transportu jest autobus miejski. Więcej informacji na temat dojazdu z- do Kraków Airport autobusem komunikacji miejskiej można znaleźć tutaj.

    • Jestem poza granicami Polski, a mój paszport traci ważność kilka dni przed powrotem do kraju, czy mogę na takim paszporcie wrócić do Polski?

      Tak, obywatele Polski, których paszport stracił ważność przed datą powrotu do kraju, mogą wrócić do ojczyzny. W razie wątpliwości prosimy o kontakt ze Strażą Graniczną, nr tel.: +48 (12) 639 3237. 

    • Moje dziecko ma ważny paszport od kilku lat, jednak od czasu wyrobienia zdjęcia do paszportu, wygląd dziecka się zmienił. Czy taki paszport jest dalej ważny?

      Paszport wydawany jest przez organy państwowe na określony czas. Jeśli paszport dziecka jest jeszcze ważny, to może z nim podróżować bez przeszkód, mimo, że zdjęcie paszportowe zostało wykonane kilka lat temu.
      W razie wątpliwości prosimy o kontakt ze Strażą Graniczną, nr tel.: +48 (12) 639 3237. 

    • Czy niepełnoletnie dziecko może lecieć do Wielkiej Brytanii z wujkiem (opiekunem), który ma inne nazwisko? Czy będzie wymagana zgoda / upoważnienie rodziców?

      Dziecko może podróżować z pełnoletnim opiekunem po Unii Europejskiej bez przeszkód i nie są wymagane zaświadczenia, czy upoważnienia rodziców zezwalające na lot dziecka z opiekunem o innym nazwisku. Oczywiście rodzice mogą napisać takie oświadczenie odręcznie w języku polskim
      i np. w języku angielskim, jednak nie są one wymagane przez służby lotniskowe. W razie wątpliwości prosimy o kontakt ze Strażą Graniczną pod nr tel.: +48 (12) 639 3237. 

    • Nie zdążyłem/(łam) wydrukować karty pokładowej, czy mogę to zrobić na lotnisku?

      Jeśli lot ma odbyć się linią lotniczą, która wymaga od pasażerów samodzielnej odprawy online, to pasażerowie, którzy nie wydrukowali lub zapomnieli wziąć ze sobą karty pokładowej, będą musieli uiścić opłatę w kasie danej linii lotniczej za ponowną odprawę. Pozostałe linie lotnicze odprawią oraz wydrukują kartę pokładową pasażerowi bezpłatnie. Dodatkowo kartę pokładową można posiadać na urządzeniu mobilnym w aplikacji linii lotniczej.

      Szczegółowe informacje uzyskają Państwo kontaktując się z informacją lotniskową pod nr tel.: +48 12 295 5800 lub 801 055 000. 

       

       

    • Zostawiłem/(łam) aparat fotograficzny przy kontroli bezpieczeństwa, czy mogę jakoś sprawdzić czy został znaleziony?

      Tak, zalecamy kontakt z Biurem Rzeczy Znalezionych

    • Lecę do Wielkiej Brytanii, ile mogę zabrać papierosów ze sobą?

      Lecących do Wielkiej Brytanii pasażerów obowiązuje limit celny w ilości 800 sztuk papierosów na osobę. Więcej informacji można zasięgnąć na stronie internetowej brytyjskich służb celnych: http://www.hmrc.gov.uk/

    • O której najpóźniej przed odlotem mogę się zjawić w odpowiednim gate?

      Gate (wyjście do samolotu) zamykany jest wg regulaminu oraz rozkładu danej linii lotniczej. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem linii lotniczej, z którym Państwo podróżujecie. Sugerujemy stawić się w odpowiedniej hali odlotów najpóźniej 45min przed rozkładowym odlotem samolotu. 

  2. 2. Na lotnisku

    • Gdzie otrzymam zwrot podatku VAT?

      Zwrot podatku VAT można otrzymać w terminalu pasażerskim (strefa Check-in) w punkcie Currency Exchange, po uprzednim dokonaniu formalności w Urzędzie Celnym, który znajduje się na poziomie 0, tuż obok stanowisk Check-in.

    • Gdzie jest biuro zagubionego bagażu?

      Biura zagubionego bagażu wszystkich linii lotniczych znajdują się w terminalu pasażerskim, w hali przylotów oraz w części ogólnodostępnej, nieopodal hali przylotów.

    • Gdzie jest biuro rzeczy znalezionych?

      Biuro Rzeczy Znalezionych - lokalizacja: terminal pasażerski, poziom +1 (obok Punktu Kontroli Bezpieczeństwa)
      tel. +48 12 639 36 95, e-mail: brz@krakowairport.pl  /  lostandfound@krakowairport.pl

       

    • Czy lotnisko otwarte jest całą dobę?

      Tak, terminal pasażerski jest otwarty dla pasażerów przez całą dobę.

  3. 3. Dojazd do lotniska/centrum miasta

    • Jak można dojechać do centrum miasta?

      Z Kraków Airport kursują autobusy miejskie linii 208 i 252 oraz linia nocna 902, a także pociąg Kolei Małopolskich, który dojeżdża do Dworca Głównego w Krakowie oraz do Wieliczki. Alternatywą dla transportu publicznego są taksówki Kraków Airport Taxi. Więcej informacji można znaleźć klikając tutaj.

    • Jaki jest koszt dojazdu do centrum?

      Wszystkie informacje na temat możliwości dotarcia z- do Kraków Airport różnymi środkami transportu można znaleźć tutaj.

    • Jaki jest czas dojazdu na lotnisko z centrum Krakowa?

      Czas przejazdu różni się w zależności od wybranego środka transportu i natężenia ruchu. Podróż autobusem zajmuje ok. 45 min., pociągiem ok. 20 min., a taksówką ok. 25 min.

    • Gdzie mogę kupić bilety komunikacji miejskiej? Czy mogę zapłacić za nie kartą płatniczą?

      Bilety autobusowe i kolejowe można nabyć w automatach biletowych w terminalu pasażerskim (poziom 0), przed halą przylotów. Automaty biletowe umożliwiają płatność kartą. Bilety można również nabyć w pociągu u konduktora (płatność tylko gotówką) lub w automacie biletowym w autobusie (płatność tylko gotówką). Płatność wyłącznie monetami w automacie w autobusie.

    • Czy za bilety komunikacji miejskiej mogę zapłacić w euro?

      Płatność za bilety komunikacji miejskiej możliwa jest tylko w polskich złotych (PLN).

    • Czy można zarezerwować taxi?

      Kraków Airport posiada własną korporację taksówkarską Kraków Airport Taxi. Można zarezerwować taksówkę poprzez stronę internetową http://www.krktaxi.pl/ lub kontaktując się dyspozytorem Kraków Airport Taxi pod nr telefonu: +48 12 258 0 258.

    • Jaki jest czas przejazdu do centrum?

      Czas przejazdu różni się w zależności od wybranego  środka transportu i natężenia ruchu. Podróż autobusem zajmuje około 45 minut, pociągiem około 20 minut, a taksówką lub mini-busem 25 minut.

    • Jak daleko jest do centrum miasta?

      Odległość do centrum miasta w linii prostej to ok. 11km. 

  4. 4. Parking

    • Jaka jest cena za pozostawienie samochodu na 2 tygodnie na parkingu wielopoziomowym?

      Informacje o cenniku oraz o aktualnych zniżkach i promocjach można znaleźć na stronie internetowej www.krakowairport.pl w zakładce „Parking” lub kontaktując się z Biurem Obsługi Parkingu +48 12 639 3456.
      Dla pasażerów chcących skorzystać z oferty specjalnej na parkingu wielopoziomowym, Kraków Airport przygotował program lojalnościowy, który umożliwia uzyskanie rabatów m.in. na parking wielopoziomowy oraz zakupy w sklepach wolnocłowych. Więcej informacji o programie na stronie www.krakowairport/loyalty.

    • Jak można zarezerwować miejsce na parkingu wielopoziomowym?

      Miejsce można zarezerwować w Biurze Obsługi Parkingu pod nr telefonu: +48 (12) 639 3456. Biuro czynne jest całą dobę, 7 dni w tygodniu. 

    • Czy karta Kraków Airport Loyalty jest ważna tylko przy locie czarterowym?

      Karta ta ważna jest zarówno przy locie czarterowym, jak i regularnym. Więcej informacji o karcie i programie, znajdziecie Państwo na stronie www.krakowairport/loyalty.

    • Czy biuro parkingowe jest czynne całą dobę?

      Tak, Biuro Obsługi Parkingu na parkingu wielopoziomowym czynne jest całodobowo. tel.: +48 12 639 3456. 

    • Jak i gdzie mogę zapłacić za parking?

      Za parking wielopoziomowy (P1) i terenowy P2) można zapłacić w automatach parkingowych zlokalizowanych obok wejść do parkingu wielopoziomowego (P1) lub w Biurze Obsługi Parkingu na poziomie 0,5 parkingu wielopoziomowego (P1) lub w automatach zlokalizowanych na parkingu terenowym (P2).


      W automatach parkingowych można płacić tylko gotówką, a w Biurze Obsługi Parkingu zarówno gotówką i kartami płatniczymi. Więcej informacji w sprawie płatności za parkingi Kraków Airport można uzyskać w Biurze Obsługi Parkingu, pod nr tel. +48 12 639 3456.

    • Czy istnieje bezpłatny parking typu Kiss&Fly?

      Tak, przed terminalem pasażerskim znajduje się zatoka parkingowa typu Kiss&Fly, umożliwiająca 10-minutowy, bezpłatny postój samochodu. W środkowej części zatoki wydzielono specjalne miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. Po przekroczeniu 10 minut, każde kolejne rozpoczęte 10 minut to koszt 10 zł.

    • Czy osoby niepełnosprawne mogą bezpłatnie korzystać z parkingu?

      Osoby niepełnosprawne mają do dyspozycji miejsca postojowe w zatoczkach Kiss&Fly przed terminalem pasażerskim, umożliwiające 10-minutowy, bezpłatny postój samochodu w celu pożegnania lub odbioru pasażerów. Na parkingu wielopoziomowym (P1), na poziomie 0 oraz parkingu terenowym (P2) znajdują się uprzywilejowane miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych, ale są one płatne.

  5. 5. Limity celne

    • Jakie są limity celne dotyczące przewozu papierosów i alkoholu?

      Limity celne zależą od kraju, do którego odbywa się podróż. Wyjeżdżając, należy zapoznać się z przepisami wwozowymi państwa, do którego się wybieramy. Wszelkie limity celne dotyczące alkoholu i papierosów, podane są dla osób pełnoletnich, gdyż osoby niepełnoletnie nie mogą przewozić ze sobą alkoholu i papierosów. Dodatkowe informacje można uzyskać kontaktując się z Urzędem Celnym, pod nr tel.: +48 12 639 3236.
      Przydatne informacje o limitach celnych można znaleźć na stronie internetowej Komisji Europejskiej:
      http://ec.europa.eu/taxation_customs/common/travellers/within_eu/index_en.htm

    • Ile paczek papierosów mogę przewieźć do Wlk. Brytanii?

      Lecących do Wielkiej Brytanii pasażerów obowiązuje limit celny w ilości 800 sztuk papierosów na osobę pełnoletnią. Więcej informacji można zasięgnąć na stronie internetowej brytyjskich służb celnych: http://www.hmrc.gov.uk/

    • Czy limity celne w Norwegii są takie same jak w Unii Europejskiej?

      Norwegia nie należy do Unii Europejskiej, więc posiada ostrzejsze limity celne, a norwescy celnicy skrupulatniej przestrzegają przepisów celnych. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie internetowej norweskich służb celnych:
      http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=195294&epslanguage=EN

    • Jaką ilość papierosów oraz żywności mogę przewieźć do Norwegii?

      Do Norwegii można wwieść 200 sztuk papierosów i do 10kg żywności na osobę. Zalecamy przewożenie niewielkiej ilości żywności do Norwegii, ze względu na ostrzejsze przepisy celne, ponieważ kraj ten nie należy do Unii Europejskiej. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie internetowej norweskich służb celnych:
      http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=195294&epslanguage=EN

    • Czy mogę przewieźć żywność do USA?

      Przepisy celne Stanów Zjednoczonych zabraniają wwozu produktów rolnych oraz mięsnych. Niewielka ilość suchego prowiantu potrzebnego na czas podróży może zostać dopuszczona do wwozu na teren Stanów Zjednoczonych, ale zostanie ona poddana szczegółowej kontroli po przylocie na teren USA.
      Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie internetowej ambasady Stanów Zjednoczonych w Polsce: http://polish.poland.usembassy.gov/poland- pl/agricustoms.html

    • Czy mogę przewieźć zabytkowy obraz do Australii?

      Transport przedmiotów zabytkowych prosimy skonsultować z Urzędem Celnym pod nr. tel.: +48 12 639 3236 lub +48 801 470 477 oraz z linią lotniczą, którą Państwo podróżują. 

    • Jaką ilość alkoholu mogę przewieźć do Rosji?

      Osoby, które ukończyły 21 lat mogą przewieźć na teren Rosji do 2 litrów alkoholu. Więcej informacji na stronie rosyjskiego urzędu celnego: http://www.russian-customs.org/ftravelers/cofgpp/index.html

    • Jaką kwotę pieniędzy mogę przewieźć bez deklaracji do Francji?

      Do Francji oraz na obszarze całej Unii Europejskiej można przewozić ze sobą bez deklaracji kwotę do 10 000 euro w gotówce lub równowartość w innej walucie. 

    • Zamierzam przewieźć ponad 10 000 euro w gotówce, czy muszę to zgłaszać?

      Tak, prosimy skontaktować się z Urzędem Celnym pod nr tel.: +48 12 639 3236, aby dowiedzieć się jakie formalności należy wypełnić, by legalnie przewieźć kwotę ponad 10 000 euro lub równowartość w innej walucie. Kwotę do 10 000 euro w gotówce można przewieźć bez deklaracji, jednak wyższą sumę należy zgłosić w Urzędzie Celnym. 

  6. 6. Linie lotnicze, odprawa bagażowa i przewóz zwierząt

    • Czy na lotnisku są kasy linii lotniczych i czy dana linia lotnicza ma swoje call center?

      Linie lotnicze, które mają swoje kasy na lotnisku można znaleźć na stronie www.krakowairport.pl w zakładce Pasażer/Usługi: Lotnicze. Opcję kontaktu z daną linią lotniczą można znaleźć na jej stronie internetowej lub kontaktując się informacją lotniskową pod nr tel.: +48 12 295 5800 oraz +48 801 055 000. 

    • Na ile przed odlotem zaczyna się odprawa bagażowa?

      Linie lotnicze operujące w Kraków Airport rozpoczynają zazwyczaj odprawę biletowo-bagażową (check-in) na dwie godziny przed planowaną godziną odlotu. Czas ten może ulec zmianie, dlatego prosimy o zapoznanie się z regulaminem danego przewoźnika lub kontakt z informacją lotniskową pod nr tel.: +48 12 295 5800 oraz +48 801 055 000. 

    • O której najpóźniej mogę stawić się do gate, aby obsługa przyjęła mnie na pokład?

      Czas całkowitego zamknięcia wejścia na pokład jest zróżnicowany i zależy od linii lotniczych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem linii lotniczej, z którym Państwo podróżujecie. Sugerujemy stawienie się w odpowiedniej hali odlotów najpóźniej 45min przed rozkładową godziną odlotu. 

    • Czy tanie linie przewożą zwierzęta?

      Tanie linie lotnicze, operujące z Kraków Airport: Ryanair, Easy Jet, Jet2.com, Norwegian oraz Eurowings mają zróżnicowane przepisy związane z przewozem zwierząt na pokładach swoich samolotów. Poniżej przedstawiamy skrócone przepisy tanich linii lotniczych operujących z Kraków Airport ws. przewozu zwierząt:

      • Ryanair nie zajmuje się przewozem żadnych zwierząt na pokładach swoich samolotów, oprócz psów przewodników.
      • Easy Jet również nie zajmuje się przewozem żadnych zwierząt na pokładach swoich samolotów, oprócz psów przewodników.
      • Jet2.com przewozi zwierzęta tylko na trasach krajowych w Wielkiej Brytanii. Nie ma więc możliwości przewozu zwierzęcia (nawet psa przewodnika) na trasach oferowanych z Krakowa.
      • Norwegian przewozi zwierzęta w swoich samolotach, jednak mogą one podróżować tylko pod pokładem pasażerskim, w specjalnych klatkach lub kontenerach.
      • Eurowings zajmuje się przewozem małych zwierząt (kotów lub psów) do 8kg tylko w kabinie pasażerskiej. Zwierzę musi być umieszczone w odpowiednio dużej klatce, aby miało swobodę ruchu podczas lotu.
    • Czy mogę przewieźć kotka w koszyku na pokładzie?

      Linie tradycyjne w większości oferują możliwość podróży małych zwierząt (do ok. 6-8kg) w kabinie pasażerskiej. Chęć przewozu małego zwierzęcia należy odpowiednio wcześniej zgłosić linii lotniczej, z którą Państwo podróżujecie, ponieważ liczba zwierząt podróżujących tym samym samolotem jest ograniczona. 

      Aby zasięgnąć dokładniejszych informacji, prosimy o kontakt z daną linią lotniczą lub informacją lotniskową (24h), pod nr tel.: +48 12 295 5800 oraz +48 801 055 000. 

    • Czy pies przewodnik może podróżować ze mną na pokładzie?

      Tak, wszystkie linie lotnicze mają obowiązek zapewnienia podróży psa przewodnika z właścicielem na pokładzie samolotu, w kabinie pasażerskiej. 

      W razie wątpliwości prosimy o kontakt z Państwa linią lotniczą. Kontakt do linii lotniczych można także uzyskać kontaktując się z informacją lotniskową pod nr tel.: +48 12 295 5800 oraz +48 801 055 000. 

  7. 7. Pomoc dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej

    • Gdzie mogę zgłosić potrzebę pomocy przy wejściu na pokład? Mam problemy z wchodzeniem po schodach.

      Chęć pomocy przy wchodzeniu na pokład samolotu lub przy poruszaniu się po terminalu pasażerskim można zgłosić podczas rezerwacji biletu lub po przybyciu na lotnisko, podczas odprawy biletowo-bagażowej, w informacji lotniskowej lub przy stanowisku Need Help. 

    • Czy można wcześniej zarezerwować asystę do samolotu?

      Tak, można to zrobić już podczas rezerwacji biletu lub kontaktując się z Sekcją PRM (sekcja pomocy dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej), pod nr tel.: +48 12 639 3064. 

    • Czy jeśli uzyskam w Krakowie asystę do samolotu, to czy po przylocie do miejsca destynacji również będę ją mieć?

      Tak, agent handlingowy zapewniający opiekę i asystę do samolotu na lotnisku Kraków Airport, informuje lotnisko, do którego pasażer leci, aby zapewnił taką samą pomoc pasażerowi po przylocie. 

    • Czy istnieje usługa bagażowa? Moja córka będzie potrzebować pomocy z transportem bagaży z hali przylotów.

      W tej sprawie należy skontaktować się z firmą handlingową Welcome Airport Services Sp. z o.o. Usługa bagażowa jest płatna, zapytania można kierować na adres e-mail: office.krk@welcome-as.pl.

  8. 8. Bagaż podręczny, rejestrowany i ponadwymiarowy

    • Czy w bagażu podręcznym mogę zabrać suchy prowiant?

      Tak, w bagażu podręcznym może znajdować się suchy prowiant. 

    • Czy mogę zabrać w podręcznym napoje i kosmetyki?

      Tak, ale ze względów bezpieczeństwa napoje i kosmetyki podlegają limitowi objętości opakowania do 100ml. Wszelkie kremy, lakiery do włosów, czy dezodoranty również uważane są za rzeczy płynne i podlegają limitowi objętości opakowania do 100ml. Maksymalna liczba rzeczy płynnych przypadająca na pasażera to 10 sztuk.

    • Czy w bagażu podręcznym można zabrać namiot i części samochodowe?

      W bagażu podręcznym możemy umieścić namiot, ale bez kołków.
      Części samochodowe radzimy umieścić w bagażu rejestrowanym, ponieważ ze względów bezpieczeństwa, mogą nie zostać dopuszczone do wniesienia na pokład samolotu w bagażu podręcznym. W razie wątpliwości, prosimy o kontakt z informacją lotniskową (24h) pod nr tel.: +48 12 295 5800 lub 801 055 000. 

    • Czy każdą płynną rzecz należy umieść w plastikowym woreczku?

      Wszelkie płyny przewożone w bagażu podręcznym powinny zostać umieszczone w specjalnym woreczku strunowym przed kontrolą bezpieczeństwa. Wyjątkiem mogą być leki w płynie i maści lekarskie, które nie muszą być umieszczane w plastikowym woreczku. 

    • Jaki jest limit objętościowy płynów w bagażu podręcznym?

      W ramach limitu płynów, ze względów bezpieczeństwa pasażer może zabrać ze sobą w bagażu podręcznym 10 sztuk rzeczy płynnych, po 100ml każda. 

    • Czy bagaż rejestrowany podlega limitom płynów?

      Nie, w bagażu rejestrowanym można umieścić opakowania z płynami bez limitu (np. 2l napój). Przewożąc większe ilości alkoholu, należy pamiętać jednak o wwozowych limitach celnych kraju, do którego podróżujemy. 

  9. 9. Usługi

    • Czy na lotnisku jest poczta?

      Tak, więcej informacji o poczcie na terenie Kraków Airport tutaj.

    • Czy jest salon VIP i Business Lounge na lotnisku?

      Tak, salon VIP mieści się w zachodniej części terminalu pasażerskiego, a business lounge w hali odlotów na I piętrze.

    • Czy na terenie lotniska jest bank?

      Tak, bank Pekao SA znajduje się w terminalu pasażerskim (strefa check-in). Czynny od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-16:30.

    • Czy jest kantor całodobowy?

      Tak, więcej informacji na temat kantoru całodobowego można znaleźć tutaj.

    • Czy na lotnisku są kontakty do ładowania baterii w urządzeniach elektronicznych?

      Tak, kontakty znajdują się zarówno w halach odlotów (przy ławkach) oraz w części ogólnodostępnej, w specjalnie przygotowanych stanowiskach z krzesełkami.

    • Czy jest dostępne Wi-Fi dla pasażerów?

      Tak, Kraków Airport udostępnia bezpłatne Wi-Fi dla pasażerów. Nazwa sieci to KRK Free Wi-Fi, bezpłatne korzystanie do 15 min.

    • Gdzie jest punkt informacji turystycznej?

      Punkt informacji turystycznej znajduje się w terminalu pasażerskim na poziomie 0, w części ogólnodostępnej nieopodal hali przylotów. Kontakt do informacji turystycznej: +48 (12) 285 5341, czynne: 9:00-19:00.

    • Czy na terenie lotniska lub w pobliżu jest hotel?

      Tak, na terenie lotniska znajduje się hotel Hilton Garden Inn****, który sąsiaduje z terminalem pasażerskim. Z hotelem można się skontaktować pod nr tel. +48 12 340 00 00 przez całą dobę. Inne, najbliższe hotele znajdują się w odległości ok. 4 km od Kraków Airport. Szczegółowe informacje o najbliższych hotelach, restauracjach, czy atrakcjach turystycznych uzyskać można od informacji turystycznej „Info Kraków” znajdującej się w terminalu pasażerskim na poziomie 0, nieopodal hali przylotów. Kontakt telefoniczny do informacji turystycznej „Info Kraków”: +48 12 285 53 41, czynne: 09:00-19:00.

    • Czy są punkty samodzielnej odprawy self check-in?

      W Kraków Airport nie ma punktów samodzielnej odprawy self check-in, pasażerowie odprawiani są tradycyjnie przy stanowiskach odpraw biletowo- bagażowych. 

    • Czy na lotnisku jest taras widokowy?

      Tak, taras widokowy zlokalizowany jest na drugim piętrze i jest czynny przez cała dobę. Koszt wstępu na taras widokowy dla jednej osoby to 2 zł. Dodatkowo, bezpłatnie z tarasu widokowego mogą korzystać posiadacze Karty Dużej Rodziny.

    • Czy na lotnisku honorowana jest Karta Dużej Rodziny?

      Tak, obejmuje ona zniżkami następujące usługi:

      • 10% rabatu na usługi gastronomiczne w punktach: Eat& Fly, Jet Bistro, Suitcase Bar, Coffe Minute, Galicya, Boccone Trattoria, Awiteks Fly oraz miejsca parkingowe na parkingach P1, P2, P3. Uwaga: Rabaty udzielane na Kartę Dużej Rodziny nie sumują się z pozostałymi promocjami,
      • 100% rabatu na wejście na taras widokowy,
      • 100% rabatu na wycieczki po lotnisku (dotyczy wycieczek organizowanych dla całej rodziny).
         
  10. 10. Podróż z dzieckiem

    • Czy podróżując z małym dzieckiem mogę nie czekać w kolejce do odprawy check-in i kontroli bezpieczeństwa?

      Pasażerowie podróżujący z małymi dziećmi mogą poprosić wykwalifikowaną służbę Need Help o pomoc i pierwszeństwo przejścia przez punkt kontroli bezpieczeństwa, aby w jak najmniej stresujący sposób przejść przez obowiązkowy punkt kontroli pasażerów.

    • Czy należy podchodzić do odprawy jeśli mamy wózek dziecięcy?

      Tak, należy podejść do odprawy biletowo-bagażowej (check-in), jeśli chcą Państwo zarówno nadać wózek dziecięcy do luku bagażowego lub oddać wózek dopiero bezpośrednio przed samolotem. Pracownicy obsługi pasażerskiej odpowiednio oznaczą wózek dziecięcy. 

    • Czy na lotnisku są miejsca do przewijania dzieci?

      Tak, specjalne przewijaki znajdują się we wszystkich toaletach dla osób niepełnosprawnych, jak i w specjalnych pokojach rodzinnych znajdujących się przed i za kontrolą bezpieczeństwa.

    • Czy linie lotnicze pobierają opłaty za wózki dziecięce oraz nosidełka?

      Linie lotnicze operujące z Kraków Airport przewożą bezpłatnie wózki oraz nosidełka, które są integralną częścią wózka dziecięcego. Niektóre tanie linie lotnicze pobierają opłaty za tzw. „baby equipment”, czyli dodatkowy bagaż zabrany na potrzebę podróży dziecka, np. fotelik samochodowy.
      Szczegółowe informacje można uzyskać kontaktując się z Informacją Lotniskową (24h) pod nr tel.: +48 12 295 5800 lub 801 055 000. 

    • Czy można zabrać nosidełko dziecięce (gondolkę) do samolotu?

      Tak, nosidełko może być zabrane do samolotu, lecz nie może być wniesione na pokład pasażerski. Nosidełko należy wówczas zostawić obsłudze naziemnej przed samolotem, a obsługa umieści go w luku bagażowym. 

    • Lecimy z niemowlakami, czy możemy zabrać w bagażu podręcznym jedzenie i picie dla dzieci?

      Tak, posiłki i napoje dla najmniejszych pasażerów w ilości wystarczającej na czas podróży mogą być umieszczone w bagażu podręcznym. Wszelkie kaszki, przeciery oraz soczki w kartonikach lub butelkach w ilościach potrzebnych dziecku w czasie podróży są dozwolone w bagażu podręcznym podczas przechodzenia przez kontrolę bezpieczeństwa.

    • Czy niepełnoletnie dziecko może lecieć do Wielkiej Brytanii z wujkiem (opiekunem), który ma inne nazwisko? Czy będzie wymagana zgoda / upoważnienie rodziców?

      Dziecko może podróżować z pełnoletnim opiekunem po Unii Europejskiej bez przeszkód i nie są wymagane zaświadczenia, czy upoważnienia rodziców zezwalające na lot dziecka z opiekunem o innym nazwisku. Oczywiście rodzice mogą napisać takie oświadczenie odręcznie w języku polskim
      i np. języku angielskim, jednak nie są one wymagane przez służby lotniskowe.
      W razie wątpliwości prosimy o kontakt ze Strażą Graniczną pod nr tel.: +48 12 639 3237.