-
Co to jest karta Kraków Airport Loyalty?
Karta Kraków Airport Loyalty to karta lojalnościowa Kraków Airport, która umożliwia uzyskanie rabatów m.in. na parking wielopoziomowy i terenowy. Karta jest dostępna dla wszystkich wylatujących pasażerów, bez względu na rodzaj połączenia. Kartę można dostać w biurze podróży oraz informacji lotniskowej, po wcześniejszym zarejestrowaniu pasażera do programu. Można również zarejestrować się samodzielnie do programu KAL. Wystarczy wejść na stronę www.krakowairport/loyalty zarejestrować się, a karta zostanie wysłana drogą pocztową lub będzie gotowa do odebrania w punkcie informacji lotniskowej w dniu wylotu.
-
Czy niepełnoletnie dziecko może lecieć do Włoch z wujkiem (opiekunem), który ma inne nazwisko? Czy będzie wymagana zgoda / upoważnienie rodziców?
Dziecko może podróżować z pełnoletnim opiekunem po Unii Europejskiej bez przeszkód i nie są wymagane zaświadczenia, czy upoważnienia rodziców zezwalające na lot dziecka z opiekunem o innym nazwisku. Oczywiście rodzice mogą napisać takie oświadczenie odręcznie w języku polskim i np. w języku angielskim, jednak nie są one wymagane przez służby lotniskowe. W razie wątpliwości prosimy o kontakt ze Strażą Graniczną pod nr tel.: +48 (12) 639 3237.
-
Czy są oferty pracy na lotnisku? Gdzie mogę wysłać swoje CV i list motywacyjny?
Aktualne oferty pracy, szkoleń, staży oraz praktyk w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków - Balice im. Jana Pawła II znajdują się na stronie www.krakowairport.pl w zakładce Lotnisko / Firma / Kariera. W Kraków Airport swoje usługi świadczą też firmy handlingowe, zajmujące się obsługą pasażerów oraz naziemną obsługą statków powietrznych, m.in.: Welcome Airport Services Sp z o.o. oraz LS Airport Services S.A. Oferty pracy wymienionych firm handlingowych można znaleźć na stronach internetowych: http://www.welcome-as.pl/pl oraz http://www.lsas.pl
-
Czy w bagażu podręcznym można przewieźć części samochodowe?
Części samochodowe radzimy umieścić w bagażu rejestrowanym, ponieważ ze względów bezpieczeństwa, mogą nie zostać dopuszczone do wniesienia na pokład samolotu w bagażu podręcznym. W razie wątpliwości, prosimy o kontakt z informacją lotniskową (24h) pod nr tel.: +48 12 295 5800 lub +48 801 055 000 lub skontaktować się ze Służbą Ochrony Lotniska +48 12 639 3475.
-
Czy w bagażu podręcznym można przewieźć kanapki, napoje i ciasto?
Suchy prowiant w postaci kanapek lub ciasta może być przewożony w bagażu podręcznym. Wszelkie napoje podlegają przy kontroli bezpieczeństwa limitowi objętości opakowania do 100 ml każdy, a przewożone w bagażu podręcznym rzeczy płynne muszą mieścić się w jednym, plastikowym, przezroczystym i zamykanym woreczku o pojemności nieprzekraczającej 1 litra.
-
Jaki jest najtańszy środek transportu, aby dotrzeć do centrum?
Najtańszym środkiem transportu jest autobus miejski. Więcej informacji na temat dojazdu z- do Kraków Airport autobusem komunikacji miejskiej można znaleźć: https://www.krakowairport.pl/pl/pasazer/transport/dojazd/z-do-krakow-airport/autobus-miejski
-
Jestem poza granicami Polski, a mój paszport traci ważność kilka dni przed powrotem do kraju, czy mogę na takim paszporcie wrócić do Polski?
Tak, obywatele Polski, których paszport stracił ważność przed datą powrotu do kraju, mogą wrócić do ojczyzny. W razie wątpliwości prosimy o kontakt ze Strażą Graniczną, nr tel.: +48 (12) 639 3237.
-
Lecę do Wielkiej Brytanii, ile mogę zabrać papierosów ze sobą?
Lecących do Wielkiej Brytanii pasażerów obowiązuje limit celny w ilości 200 sztuk papierosów na osobę. Więcej informacji można zasięgnąć na stronie internetowej brytyjskich służb celnych: http://www.hmrc.gov.uk/.
-
Lecę na dwutygodniowe wakacje, ile będzie mnie kosztowało pozostawienie samochodu na parkingu wielopoziomowym?
Informacji o cenach, parkingach i rezerwacjach miejsc parkingowych udziela Biuro Obsługi Parkingu znajdujące się wewnątrz parkingu wielopoziomowego, czynne całą dobę (nr tel.: +48 (12) 639 3456). Dla pasażerów chcących skorzystać z parkingu wielopoziomowego, Kraków Airport przygotował program Kraków Airport Loyalty, który umożliwia uzyskanie rabatów m.in. na parking wielopoziomowy oraz zakupy w sklepach wolnocłowych. Więcej informacji o programie na stronie www.krakowairport/loyalty
-
Moje dziecko ma ważny paszport od kilku lat, jednak od czasu wyrobienia zdjęcia do paszportu, wygląd dziecka się zmienił. Czy taki paszport jest dalej ważny?
Paszport wydawany jest przez organy państwowe na określony czas. Jeśli paszport dziecka jest jeszcze ważny, to może z nim podróżować bez przeszkód, mimo, że zdjęcie paszportowe zostało wykonane kilka lat temu. W razie wątpliwości prosimy o kontakt ze Strażą Graniczną, nr tel.: +48 (12) 639 3237.
-
Nie zdążyłem/(łam) wydrukować karty pokładowej, czy mogę to zrobić na lotnisku?
Jeśli lot ma odbyć się linią lotniczą, która wymaga od pasażerów samodzielnej odprawy online, to pasażerowie, którzy nie wydrukowali lub zapomnieli wziąć ze sobą karty pokładowej, będą musieli uiścić opłatę w kasie danej linii lotniczej za ponowną odprawę. Pozostałe linie lotnicze odprawią oraz wydrukują kartę pokładową pasażerowi bezpłatnie. Dodatkowo kartę pokładową można posiadać na urządzeniu mobilnym w aplikacji linii lotniczej. Szczegółowe informacje uzyskają Państwo kontaktując się z informacją lotniskową pod nr tel.: +48 12 295 5800 lub 801 055 000.
-
O której najpóźniej przed odlotem mogę się zjawić w odpowiednim gate?
Gate (wyjście do samolotu) zamykany jest wg regulaminu oraz rozkładu danej linii lotniczej. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem linii lotniczej, z którym Państwo podróżujecie. Sugerujemy stawić się w odpowiedniej hali odlotów najpóźniej 45min przed rozkładowym odlotem samolotu.
-
Zostawiłem/(łam) aparat fotograficzny przy kontroli bezpieczeństwa, czy mogę jakoś sprawdzić czy został znaleziony?
Tak, zalecamy kontakt z Biurem Rzeczy Znalezionych.
-
Czy palarnia w strefie zastrzeżonej (w gate’ach) jest otwarta?
Tak, palarnia jest otwarta i znajduje się na przeciwko Gate nr.1
-
Co należy zrobić jeśli lot został odwołany?
Należy bezpośrednio skontaktować się z linią lotniczą, którą miał się odbyć lot.
-
Czy odbywają się zajęcia z psem terapeutycznym/relaksacyjne?
Tak, Zena można spotkać w gate najczęściej w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 10:00-12:00.
-
Odbieram dzisiaj żonę, która przylatuje wieczornym rejsem z Dublina, a mamy psa, którego nie chciałbym zostawiać w domu. Czy mogę z nim przyjechać na lotnisko?
W terminalu pasażerskim mogą przebywać jedynie psy służbowe, psy asystujące osobom niepełnosprawnym, a także zwierzęta przeznaczone do nadania do przewozu lotniczego.